T. ŠIAUDINIO nuotr.

Klampynės ir mieste, ir rajone

Klampynės ir mieste, ir rajone

Atėjus pavasariui pražliugusius rajono žvyrkelius bandoma apsaugoti ribojant sunkiasvorio transporto eismą. O žvyruotose miesto gatvėse situacija iš tiesų liūdna.

„Panevėžio regiono kelių“ įmonė savo prižiūrimuose rajoninės reikšmės kelių ruožuose eismą riboja nuo vasario pabaigos, o kai kuriuose – nuo kovo 1 dienos. Įmonės vadovas Rolandas Žagaras sako, kad Panevėžio rajone yra 33 ruožai – iš viso 235 km – kuriuose laikinai apribotas eismas sunkesniam nei 8 tonos transportui. Pasvalio rajone tokių ruožų yra 18.

R. Žagaro teigimu, Panevėžio rajone pašalas išėjo greičiausiai, tad čia ir daugiausia apribojimų. Rokiškio ir Biržų rajonuose dar tebėra daugiau nei 10 centimetrų sniego, tad ten eismas apribotas bus vėliau.

„Jei žvyrkeliai bus neatsparūs apkrovai, apribojimas išliks, kol keliai išdžius ir sunkiasvoris transportas jų nebeniokos“, – „Sekundei“ teigė vadovas.

Pasak R. Žagaro, žvyrkeliai yra išvažinėti, o sunkiasvorė žemės ūkio technika, miškavežiai juos dar labiau gadina. Tiesa, gauti vienkartinį leidimą kelių tarnybose galima, tačiau tai, anot pašnekovo, nereiškia, kad, pavyzdžiui, miškavežiai, gali vežti rąstus kelias dienas iš eilės. Jis primena, kad yra ir kitas sunkusis transportas, kuriam taikomos išimtys – vežantys maisto produktus vilkikai, komunalininkų technika ir panašiai.

Keliai tvarkomi per lėtai

Seniūnijos irgi jau susirūpinusios stebi savo kelius ir riboja eismą. Vadoklių seniūnas Vytautas Kaupas sako, kad svorio apribojimai žvyrkeliuose jau yra apie savaitę. Jie taikomi didžiojoje dalyje seniūnijos kelių. Vadoklių seniūnijoje yra apie 130 km žvyrkelių, o maždaug 105 km jau taikomi apribojimai. Seniūnas neatmetė galimybės, kad yra ir neišvažiuojamų kelių, ypač vedančių į atskirus vienkiemius.

Jis džiaugiasi, kad bent kol kas šiemet laikomasi taikomų apribojimų. Rąstų kartais vežama, tačiau tai daroma nepažeidžiant 8 tonų ribojimo.

„Svarbiausia, kad nevažiuotų vilkikai ir didžiagabaritės mašinos, nes jos, pilnos pakrautos, palieka provėžas ir  kiti nebegali išvažiuoti“, – aiškina V. Kaupas.

„Jei tokiu tempu tvarkysime kelius, bus blogai. Jų būklė kasmet prastėja, nes skiriama per mažai lėšų.“

V. Kaupas

Šiemet seniūnija susidūrė su kitokia problema – kažkas nulaužė medinį stulpelį ir pavogė eismą ribojantį ženklą. Jis kol kas nerastas.

Seniūnija yra turėjusi problemų dėl nedrausmingų vairuotojų. Pašnekovo teigimu, įmonės žadėjo, kad suniokojusios kelią jį sutvarkys, tačiau buvo atvejis, kai dvi įmonės, veždamos medžius, sugadino apie 200 metrų kelio ir iki šiol nesutvarkė.

V. Kaupas tikisi, kad joms ateityje vėl prireiks leidimo, tada bus galvojama, kaip išspręsti šį klausimą. Jo teigimu, seniūnijos žvyrkelių būklė nėra gera. Praėjusiais metais buvo žvyruotas tik apie vienas kilometras.

„Jei tokiu tempu tvarkysime kelius, bus blogai. Jų būklė kasmet prastėja, nes skiriama per mažai lėšų“, – apgailestauja V. Kaupas.

 Mato ir įrašuose

Karsakiškio seniūnė Rima Jaškūnienė sako, kad eismas apribotas praktiškai visuose seniūnijos keliuose, gal tik vienu kitu galima laisvai važiuoti. Jos teigimu, seniūnija miškinga, tad labai šlapia.

Skundų, kad kas nors pažeistų apribojimus, kol kas negaunama. Pasak seniūnės, buvo sulaukta signalo, kad keliu neva važiuoja miškavežiai, tačiau miškininkų kameros jų neužfiksavo – matėsi tik keli lengvieji automobiliai.

„Kai nėra normalios žiemos, nereikia net sunkios technikos. Džipas nuvažiuoja ir jau matosi“, – tvirtina ji. Ir teigia puikiai suprantanti, kad kiekvienam skaudu, kai kelias iki jo namų yra sunkiai išvažiuojamas.

Pasak R. Jaškūnienės, būna, kad automobiliai įklimpsta, tačiau kad kelias nebūtų visai išvažiuojamas, tokios informacijos neturi. Ji prisiminė gavusi pranešimą,  kad vienas kelias neišvažiuojamas, tačiau teigė pati lengvuoju automobiliu jį įveikusi.

Panevėžio miškų urėdijos miško apsaugos inžinierius Andrius Ropė sako, jog vaizdo kamerų daugiausia įrengta prie medienos sandėlių, kad atbaidytų vagis, tačiau jos užfiksuoja ir automobilių judėjimą. Kad būtų vežami rąstai, kol kas nepastebėta. Be to, kiekvieną savaitgalį budima – saugoma, kad miškas nebūtų savavališkai kertamas, bet nepastebėta, kad būtų vežama mediena. Jo teigimu, daug medienos prikirsta privatininkų miškuose, bet ji negabenama. Girininkijos irgi saugo kelius, nes juos tvarkyti brangu.

„Saugo, nes žino, kad medienos pakrauta mašina išmaitos kelią“, – sako inžinierius ir primena, kad miškuose dabar labai šlapia.

Anot A. Ropės, privačios įmonės, kertančios mišką, paprastai pasirašo sutartis, kad sugadinusios kelią jį ir taisys. Dėl jų problemų neturėta. Buvo atvejų, kai įmonės pačios taisė kelius, pylė žvyrą, į duobes vežė akmenis.

Arvydas Šatas žada, kad vos tik keliai pradžius, bus atliekamas rimtesnis remontas. A. BANKAUSKAITĖS nuotr.

Arvydas Šatas žada, kad vos tik keliai pradžius, bus atliekamas rimtesnis remontas. A. BANKAUSKAITĖS nuotr.

Suteikia viltį

Dėl sunkiai išvažiuojamų kelių problemų turi ne vien rajono gyventojai. Dalis panevėžiečių priversti jaustis lyg gyventų atokiausiuose, sunkiai pasiekiamuose vienkiemiuose. Ne viena žvyruota miesto gatve tokiu oru važiuoti yra nemenkas iššūkis. Dar prieš Kalėdas „Sekundė“ rašė apie Stetiškių gatvę, jos gyventojai buvo priversti klampoti, be to, ir važiuoti nebuvo įmanoma – automobiliai smigo į purvą. Gyventojai iki šiol skundžiasi, kad negali išvažiuoti.

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausiasis specialistas, atliekantis vedėjo funkcijas Arvydas Šatas sako, kad vos tik keliai pradžius, bus atliekamas rimtesnis remontas – pils skaldos, šiek tiek pakels dangą, ko gero, padarys kur nubėgti lietaus vandeniui. Tam ieškoma lėšų, o jų reikės nemažai. Kol kas Stetiškių gatvėje apribotas sunkiasvorio transporto eismas.

„Paskutinis atvejis buvo, kai didelė mašina įklimpo šioje gatvėje ir tą vietą dar labiau sugadino“, – aiškina vyriausiasis specialistas.

Pasak A. Šato, kalbant apie žvyrkelius, tai bus vienas iš prioritetinių darbų.

„Kai pradžius, tikrai imsimės tvarkyti, nes ten jau baisu“, – sako jis ne vien apie Stetiškių, bet ir apie kelias kitas miesto gatves.

Sunkiai išvažiuojamos ir žvyruotos Rėklių, Bruknynės, Liublino gatvės. Jose  eismas neapribotas, nes yra pramonės įmonių.

„Apriboję eismą, apribotume galimybę plėtoti verslą. Taip elgtis mes negalime“,  – teigia A. Šatas.

Komentarai

  • Kada planuojama sutvarkyti Matininkų gatvę, taip pat esančią Stetiškėse? Jos atkarpa nuo Stetiškių gatvės iki Stetiškių ūkio irgi ne mažiau tragiška, nei kitos paminėtos miesto gatvės. Ten – net ne žvyrkelis, ten molis ir purvas viename. Visa gatvė – vien duobės arba „linksmieji kalneliai“ – čia kaip pažiūrėsi. Suprantu, kad asfaltuoti niekas nepuls, bet nors normalaus žvyro užpiltų.

  • kada bus nugrederiuotas keles panevezys vadaktai neimanoma vaziuoti vienos duobes

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų