Panevėžiečiai dalyvauja ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje vykstančiose parodose, ir visada sulaukia didžiulio susidomėjimo. PPPAR nuotrauka

Žvalgytis naujų rinkų – su profesionalia pagalba

Žvalgytis naujų rinkų – su profesionalia pagalba

Ekonomikos varikliu laikomas eksportas susiduria su iššūkiais – vienos rinkos užsidaro, tačiau atsiveria kitos, o patekti į jas padeda ir verslo misijos bei tarptautinės parodos.

Naudinga pagalba

Lietuvos ekonomikos augimas ir gerovė tiesiogiai priklauso nuo smulkiojo ir vidutinio verslo gebėjimo kurti ir užsienyje parduoti konkurencingus gaminius bei paslaugas, tad eksporto skatinimas yra viena iš prioritetinių Vyriausybės veiklos sričių. Viena iš eksportą skatinančių priemonių – Ūkio ministerijos administruojamos ES investicijos, kurias įmonės gali pasitelkti organizuodamos verslo misijas ir verslo pristatymus tarptautinėse parodose. Šitaip įmonės drąsinamos aktyviau ieškoti naujų rinkų.

Verslininkai tokiu finansavimu itin domisi. Pavyzdžiui, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai (PPPAR) įgyvendina Ūkio ministerijos administruojamą Europos Sąjungos fondų finansuojamą projektą, susijusį su eksporto skatinimo iniciatyvomis. Verslui
kompensuojama dalyvavimo parodose ir verslo misijose dalis išlaidų. Projekte iki šiol dalyvavo kelios dešimtys smulkiųjų ir idutinių įmonių, tarp jų ir tokios garsios Panevėžio bendrovės kaip meninio stiklo studija „Glasremis“, vandens jonizatorius gaminantis „Burbuliukas ir Co“ bei kitos.

„Dalyvauti tarptautinėse parodose yra labai brangu. Jeigu dalis išlaidų padengiama, gali jaustis drąsiau, sumažinti savo riziką ir gauti apčiuopiamos naudos“, – sako Panevėžio PPAR generalinis direktorius Visvaldas Matkevičius.

Verslui suradus naujų rinkų, naujų klientų ar partnerių, vyksta plėtra, sukuriama ir naujų darbo vietų. Tad pagalba itin reikšminga ir Panevėžio regiono, turinčio stiprią pramonę, tačiau susiduriančio su globalios ekonomikos iššūkiais, įmonėms.

Galimybių paieška

Besinaudodamos eksporto skatinimo priemonėmis, Panevėžio regiono įmonės aktyviai mezga ryšius užsienio rinkose. Rezultatai akivaizdūs. Pavyzdžiui, po Panevėžio PPAR verslo misijos Tolimuosiuose Rytuose Japonijos Hiracukos miestas panoro tapti Panevėžio partneriu. Miestų bendradarbiavimo sutartis turėtų paveikti ir verslą. V. Matkevičius mano, kad bendradarbiaujant miestams ateityje galima tikėtis ir tam tikrų investicijų. Be to, 2020 metais Tokijuje vyks olimpinės žaidynės, tad jis neatmeta tikimybės, kad lietuviai galėtų sėkmingai rasti sau nišą ir čia.

„Kiekvienas dalyvavimas parodoje yra galimybė užmegzti kontaktų, išplėsti pardavimus į naujas rinkas ar tiesiog susitikti su esamais klientais“, – sako V. Matkevičius.

Užmegzti kontaktai ateityje gali nulemti įmonės plėtrą ir eksportą. Pavyzdžiui, „Linoteka“, „Vapsvos“, „Pluošto linija“ ir keletas kitų  tekstilės įmonių Paryžiuje vykusioje parodoje pristatė savo produkciją.

Bendras stendas sulaukė ne tik parodos lankytojų, bet ir dizainerių, gamintojų susidomėjimo. Panevėžiečiai dalyvavo svarbiausioje pasaulyje stiklo pramonės parodoje Vokietijoje. Joje daug dėmesio sulaukė lietuvių meninio stiklo ir keramikos įmonės: „Glasremis“, R. Turauskienės įmonė „Unikalus vaizdas“ ir kt.

Verslo misijos pirmiausia svarbios kaip pažintinės. Dalyvaudami jose verslininkai gauna daug naudingos informacijos apie vietos verslo kultūrą, svarbius niuansus, apie kuriuos niekur neperskaitysi. Visa surinkta informacija verslui pravers ateityje planuojant tolesnius plėtros žingsnius. Pavyzdžiui, per Panevėžio PPAR verslo misiją Jungtiniuose Arabų Emyratuose susitikimuose su verslo organizacijų atstovais, verslininkais, ten dirbančiais lietuviais tirtos bendradarbiavimo galimybės, analizuotos verslo sąlygos, sužinota, kas domina šią rinką ir kas svarbu bendraujant.

Verslininkams tokiuose susitikimuose labai gelbsti ir svečiose šalyse dirbantys Ūkio ministerijos komercijos atašė, kurie Lietuvos verslui padeda ieškoti ryšių užsienio šalyse, parduoti lietuviškas prekes, paslaugas, skatinti eksportą, inovacijas ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, pritraukti investicijų. Komercijos atašė dirba Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje (Maskvoje ir Sankt Peterburge), Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.

Tad prieš ieškant naujų rinkų, verta daugiau pasidomėti Ūkio ministerijos ir jai pavaldžios agentūros „Versli Lietuva“, taip pat UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) teikiama pagalba. Daugiau informacijos apie eksporto skatinimo priemones ir kitus verslui aktualius klausimus galima rasti šių institucijų tinklalapiuose: www.ukmin.lrv.lt, www.verslilietuva.lt, www.invega.lt.

Parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų