UAB „Glasremis“ kiekvienas gaminys gaminamas rankomis. UAB „Glasremis“ archyvo nuotrauka

Verslininkai klientų randa ir galerijose

Verslininkai klientų randa ir galerijose

Panevėžyje įsikūrusi įmonė „Glasremis“ gali pasigirti esanti vos viena iš kelių Lietuvos įmonių, gaminančių meninius ir dekoratyvinius gaminius iš stiklo, o įmonės įkūrėjas yra žinomas dailininkas Remigijus Kriukas, Lietuvą užsienyje garsinantis savo stiklo kūriniais. Įmonė, kurioje dirba daugiau nei dvidešimt darbuotojų, gali būti puikus pavyzdys ir įkvėpimas kitoms šalies bendrovėms, kad gaminant specifinius gaminius galima atverti duris į visą pasaulį.

Ieškoti pirkėjų užsienyje verčia įmonės specifika

Vos kas ketvirtas įmonės „Glasremis“ gaminys randa šeimininkus Lietuvoje – visa kita produkcija parduodama užsienyje. Kaip pasakoja įmonės vadybininkas Rimantas Rečiūnas, įmonės produkcijos galima rasti ne viename žemyne: daugiausia jos parduodama Europoje ir Šiaurės Amerikoje, nedideli kiekiai realizuojami ir tolimose valstybėse: Pietų Korėjoje, Taivane, Singapūre, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Japonijoje.

Tokią plačią parduodamos produkcijos geografiją lemia įmonės gaminių specifika. „Mūsų įmonė gamina netradicinius produktus – stiklo gaminius, kuriais dekoruojama, puošiama, jie dovanojami kaip verslo dovanos. Tai nėra būtini daiktai, tad žmonės juos perka, kai turi laisvų pinigų arba nori pradžiuginti artimuosius ar verslo partnerius gražia dovana. Tačiau vos ateina sunkesni laikai, tai pirmas dalykas, kurio atsisakoma. Todėl, valdydami riziką, eksportuojame į daugelį valstybių: vienur būna ekonominis pakilimas, kitur nuosmukis – taip išsilygina mūsų gaminių paklausa ir gebame laviruoti“, – apie pardavimo strategiją pasakoja įmonės atstovas.

Tokia specifika lėmė, kad įmonė jau nuo pat įkūrimo orientavosi į užsienio rinkas. Pirmieji kontaktai su užsienio partneriais buvo „paveldėti“ dar iš Panevėžio stiklo fabriko, tačiau to neužteko, tad teko pasukti galvą, kaip plėsti eksporto geografiją.

Dabar verslininkams, kurie ieško partnerių užsienyje, tai padaryti yra lengviau. Ūkio ministerija šiam tikslui skiria daug dėmesio ir taiko įvairias finansines ir nefinansines eksporto skatinimo priemones. Eksportuoti pasirengusiems verslininkams yra sukurta vieno langelio elektroninė sistema, kurioje sutelkta visa aktuali informacija eksportuojančiam verslui apie galimybes tikslinėse eksporto rinkose, – https:// eksportogidas.verslilietuva.lt/. Informacija apima eksporto galimybių analitiką, verslo misijų ir tarptautinių parodų planus, naudingus kontaktus, kvietimus dalyvauti tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose.

Klientų ieško galerijose

R. Rečiūnas pasakoja, kad partnerių užsienyje ieškoma įvairiais būdais. Per 17 veiklos metų įmonė atsirinko, kurie klientų paieškos būdai yra efektyvūs, o kurie ne tokie naudingi.

„Yra daug parodų, kuriose galima dalyvauti, tačiau kai esi maža įmonė, reikia galvoti ir apie finansus, ir apie  mogiškuosius išteklius, tad tenka rinktis. Jau tapo tradicija, kad vasario mėnesį dalyvaujame „Ambiente“ parodoje Frankfurte prie Maino. Tai namų dekoracijoms ir juvelyrikai skirta paroda. Joje susitinkame su klientais, pabendraujame, pristatome naujus gaminius. Kadangi tai tarptautinė paroda, dalyvių suvažiuoja iš viso pasaulio – tai puiki proga pristatyti savo produkciją ir nubrėžti gaires kitiems metams“, – pasakoja įmonės atstovas.

Dalyvauti užsienio parodoje norinčios įmonės gali pasinaudoti Ūkio ministerijos administruojamomis investicijomis – speciali Europos Sąjungos investicijų priemonė leidžia sumažinti patiriamas išlaidas, o profesionalūs konsultantai patars dėl parodų pasirinkimo ir pasirengimo darbų.

Naujiems klientams pritraukti „Glasremis“ naudoja ir kitas priemones. Pasak R. Rečiūno, pasiteisina internetiniai pardavimo kanalai, nes šita sritis labai sparčiai plečiasi, tačiau į reklamą investuojama rezervuotai, nes tai brangi priemonė.

„Nesame masinis gamintojas – kiekvienas gaminys gaminamas rankomis, individualiai. Todėl mums reikia pasiekti klientus, kurie vertina originalumą ir individualumą. Mūsų įmonės įkūrėjas R. Kriukas labai prisideda prie stiklo gaminių populiarinimo ir žinomumo. Nemažai mūsų klientų randa mus per meno galerijas, su kuriomis bendradarbiaujame. Tai vienas stipriausių pardavimo kanalų: galerijų lankytojai pamato netikėtą kūrinį iš stiklo ir jo užsinori. Tai tiesiausias kelias į kliento namus“, – apie verslo ir meno sąjungą pasakoja R. Rečiūnas.

„Glasremio“ pavyzdys rodo, kad svarbu pasirinkti tinkamą eksporto strategiją. Todėl verslumą ir eksportą skatinanti agentūra VšĮ „Versli Lietuva“ atlieka eksporto auditą, kuris skirtas įmonės pasirengimui eksportuoti nustatyti, spragoms ar sritims, kurios įmonei suteiktų galimybę tapti konkurencingesnei rinkoje, identifikuoti, pvz., nėra prekės ženklo, eksporto vadybininko ir t. t. Atliktus auditą, darbas gali būti tęsiamas su komercijos atašė pagalba. Komercijos atašė padeda aktyviai ieškoti verslo ryšių užsienyje, siekiant parduoti lietuviškas prekes, paslaugas, skatinti eksportą, inovacijas ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, pritraukti investicijų, skleisti žinią apie Lietuvos verslo ir investicijų galimybes. Ūkio ministerijos komercijos atašė dirba Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje (Maskvoje ir Sankt Peterburge), Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.

Ūkio ministerijai pavaldi VšĮ „Versli Lietuva“ taip pat siūlo įvairias priemones kontaktams su užsienio partneriais užmegzti. Viena jų – eksportuojančių Lietuvos įmonių duomenų bazė internete, kur gamintojai nurodo, kokią produkciją gamina ir kokios turi jos eksportavimo į užsienio šalis patirties.

Daugiau informacijos apie eksporto skatinimo priemones ir kitus verslui aktualius klausimus galima rasti adresu www.ukmin.lrv.lt.

 

Jūsų komentaras

Rodyti daugiau
Daugiau leidinio naujienų