Variklio perkaitimas – rimtas gedimas

Variklio perkaitimas – rimtas gedimas

Karštą vasaros dieną papuolus į spūstį, išauga tikimybė perkaitinti automobilio variklį. Variklio perkaitimas – ne tik nemalonus, bet ir labai pavojingas pasekmes turintis gedimas. Jis gali labai smarkiai paploninti vairuotojo piniginę, nes po tokio gedimo dažniausiai būna pažeidžiami svarbūs variklio elementai.

dega1

Net ir dėl vienkartinio trumpalaikio variklio perkaitimo ateityje gali kilti rimtų problemų. Variklyje apstu detalių, kurios labai jautriai reaguoja į temperatūros padidėjimą. Pirmiausia tai vožtuvų gaubtai, kurie bijo karščio.

Spyruokliniai stūmoklių sandarinimo žiedų plėtikliai esant aukštai temperatūrai „atsileidžia“, praranda elastingumą; žiedas neatlieka savo funkcijų. Ir gerokai padidėja tepalo sąnaudos, tai kelia dar vieną pavojų. Degimo kameros paviršius apauga nuosėdomis, kurios trukdo normaliai atvėsti varikliui ir blogina situaciją.

Kaisdamos detalės plečiasi, o vėsdamos, jei viskas gerai, susitraukia iki ankstesnio dydžio. Perkaitus varikliui detalės išsiplečia daugiau, negu leidžia instrukcija, deformacija gali išlikti net varikliui atvėsus. Dėl to persikreipia cilindrų blokas ir galvutės, platėja stūmokliai. Tai labai nemalonu, nes reikalauja rimto variklio remonto.

Žinotina, kad perkaitimas gali būti ir vidinis, ir išorinis. Net normaliai veikiant termostatui kai kuriais atvejais variklio kaitimas neišvengiamas.

Dėl ilgo stovėjimas spūstyse, važiavimo į kalną didele apkrova kyla temperatūra. Tai – išorinis kaitimas. Vidinio kaitimo atveju variklis kaista, bet prietaisų skydelyje nematyti.

Išorinio kaitimo priežastis – aušinimo skysčio temperatūros didėjimas. Tai matoma ir galima operatyviai reaguoti. Vidinis perkaitimas išorėje pastebimas negreitai. Karštis tarsi lieka variklio viduje, aušinimo skystis nekaista.

Stebėti variklį

Ką daryti, kad pavyktų išvengti variklio perkaitimo. Tiesiog reikia stebėti automobilį. Tinkamas reguliavimas, ventiliatoriaus ir pompos prievadų diržų, jei jie yra, patempimas laiku, kokybiško benzino, kuris nedetonuoja net sudėtingiausiomis sąlygomis, naudojimas.

Purvo sluoksnis ant radiatoriaus ar viršutinių variklio paviršių išorėje lieka nepastebėtas, bet gerokai trukdo detalių veiklai. Dar daugiau trukdo purvas ir nuosėdos ant vidinių variklio paviršių. Laimė, su juo padeda kovoti kokybiška automobilinė chemija, kurios mūsų parduotuvėse rasti galima.

Tinkamai sutvarkytas ir paruoštas automobilis netgi vasarą per didžiausius karščius ir grūstis „neužvirs“. Taigi reikia, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas. Dėl to būtina laiku keisti aušinimo skystį, plauti aušinimo sistemą ir stebėti, ar tvarkingai veikia termostatas, davikliai, siurblys, kiti prietaisai ir išvengsite rimtų problemų.

Tačiau jeigu perkaitimo išvengti nepavyko ir temperatūros daviklio rodyklė nuslinko prie pavojingosios zonos arba prietaisų skydelyje pradėjo mirksėti temperatūros lemputė, nepanikuokite.

Pirmiausia įjunkite šildymo krosnelę – juk tai ne kas kita kaip papildomas radiatorius, pro kurį išeina didelis šilumos kiekis. Jeigu iš po variklio antvožo dar nesiveržia garai, variklio neišjunkite, – kol jis veikia, tikėtina, kad aušinimo skystis, jeigu tik dirba siurbliukas, sistemoje tebecirkuliuoja. Vos tik variklis sustabdomas, skysčio cirkuliacija sustoja. Pačiose karščiausiose vietose jis užverda ir variklis gali netgi „užkalti“.

Jeigu negelbėja visu pajėgumu kaitinanti krosnelė ir šaltas oras už lango, temperatūra toliau grėsmingai kyla, vadinasi, problema rimtesnė, – būtina išjungti variklį. Tačiau jokiu būdu neleiskite jam pačiam aušti: pasukite variklį starteriu. Tokiu būdu jūs tarytum pravėdinsite variklį ir bent šiek tiek ataušinsite labiausiai įkaitusius jo mazgus. Arba pastumkite automobilį nors kelis metrus.

Tik jokiu būdu į neatvėsusią sistemą nepilkite šalto aušinimo skysčio. Tai pats greičiausias būdas „suskaldyti“ bloko galvutę. Leiskite varikliui ataušti, o tuomet pamėginkite išsiaiškinti, kodėl variklis perkaito.

Būtina nuolatinė priežiūra

Vis dėlto net jeigu gedimą pavyko lengvai pašalinti ir variklį buvo lengva paleisti, verta atminti, kad maždaug devyniasdešimčia atvejų iš šimto, o gal ir daugiau, panašūs gedimai be pasekmių nesibaigia: variklio detalės, nors nesmarkiai, bet deformuojamos, galimi bloko tarpinės pažeidimai ir panašiai. Tuomet geriausia kreiptis į specialistus, kurie profilaktiškai patikrintų variklį. Tas malonumas ne pats pigiausias, tačiau nepalyginti pigesnis nei vėlesnis variklio kapitalinis remontas.

Kad net ir karščiausią vasarą automobilio variklis neperkaistų, būtina nuolat jį prižiūrėti ir rūpintis. Meistrai tikina, kad akimirksniu variklio perkaitimas neprasideda – tai yra jau įsisenėjusių bėdų pasekmė.

Kad išvengtumėte rimto variklių remonto, būtina tinkamai jį reguliuoti, laiku patempti ventiliatoriaus ir pompos prievadų diržus, naudoti kokybišką benziną. Abejotinos kokybės degalai ypač kenkia dyzelinių variklių turbinoms.

Donatas BRAZDEIKIS

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų