Ralis aplink Lietuvą užsuko į Panevėžį ir nudūmė toliau

Ralis aplink Lietuvą užsuko į Panevėžį ir nudūmė toliau

Rugsėjo 1–4 dienomis vykstantis jubiliejinis tarptautinis ralis „Aplink Lietuvą 2016“ neaplenkė ir Panevėžio

Panevėžys tarptautinio ralio dalyvius pasitiko lietumi. M. BLINSTRUBYTĖS nuotr.

Panevėžys tarptautinio ralio dalyvius pasitiko lietumi. M. BLINSTRUBYTĖS nuotr.

 

Pramogas nunešė blogas oras

Šeštadienio popietę Aukštaitijos sostinėje dėl miesto Mero taurės varžėsi per 80 ekipažų. Iš Telšių į Aukštaitijos sostinę atvykę ralistai, baigę rungtis, toliau tęs kelionę sostinė kryptimi.

Tačiau lenktynės buvo ne vienintelė panevėžiečiams paruošta atrakcija. Ralio „Aplink Lietuvą 2016“ rengėjas Lietuvos automobilių klubas pristatė pirmojo ralio „Aplink Lietuvą“ (1931 metai) nugalėtojo karo lakūno Prano Hiksos automobilį. Lenktynininkas patyrė 20 avarijų, tačiau jo drąsa ir puikios vairuotojo savybės lėmė pergales pirmuosiuose – 1931-ųjų ir 1932 metų – automobilių raliuose „Aplink Lietuvą“.

P. Hiksa buvo ir pirmųjų daugiadienių motociklų lenktynių „Aplink Lietuvą“ iniciatorius ir dalyvis. Be to, prieš 83 metus jis be jokio specialaus pasirengimo sėkmingai dalyvavo beveik 4 000 km tarptautiniame Monte Karlo ralyje.

Prisiekęs greičio mėgėjas, lietuvis sukūrė automobilį, kuris mieste važiuotų, o užmiestyje skristų.

Tiesa, ralio „Aplink Lietuvą“ organizatoriai savo renginiuose ypatingą dėmesį skiria ir saugaus eismo propagandai, tad ir Panevėžyje mažiausiems žiūrovams buvo dalijami atšvaitai bei pamokančios knygelės.

O štai suaugusieji, susirinkę į šiandieninį renginį, liko nuskriausti. Kituose miestuose žiūrovams suteikiama proga pademonstruoti savo vairavimo įgūdžius naudojant virtualius vairavimo simuliatorius, dalyvauti įvairiose rungtyse – tokiose kaip slalomo, „atbulas“, „taiklus“ ir kitose. Deja, dėl blogų oro sąlygų panevėžiečiai išbandyti savo jėgų negalėjo.

 

Atstumas didelis, bet įveikiamas

Šiųmetis ralis „Aplink Lietuvą“ – net keturguba šventė jo dalyviams bei rengėjams. Mat varžybų trasose minas lenktynių organizatoriaus Lietuvos automobilių klubo įkūrimo 90-ąsias metines ir ralių „Aplink Lietuvą“ 85-metį. Dar viena sukaktis – šio ralio 20-metis, kai Lietuvai atkūrus nepriklausomybę jis buvo atgaivintas ir nuo 1996 metų jau vyksta kasmet, be pertraukų.

Šio ralio dalyviai tradiciškai varžosi dėl garbingiausio trofėjaus – Prezidento taurės, kuria savo sportinių laimėjimų kolekcijoje didžiuojasi kiekvienas lenktynininkas. Šiemet dėl geriausiojo vardo varžosi 83 ralio ekipažai. Ralio dalyviams iki lenktynių finišo iš viso teks įveikti daugiau nei 1000 km, besidriekiančių vaizdingiausiomis Lietuvos vietovėmis pro miestus ir miestelius, kaimus ir gyvenvietes, varžybų kalendoriuje numatytos net 34 rungtys.

 

Pametė nugalėtoją

Nors pirmasis ralis „Aplink Lietuvą“ buvo surengtas dar 1931-aisiais, šiųmetinis yra tik 25-as renginio istorijoje.

Ralius nuo pat pirmojo planuota organizuoti kasmet, tačiau prieškaryje pavyko surengti tik keturi – 1931, 1932, 1937 ir 1938 metais. Pastarąjį, 1938-aisiais įvykusį, ralį, beje, tebegaubia daug paslapčių. Nežinia kodėl ant taurės, kurią prezidentas Antanas Smetona skyrė ralio laimėtojams ir kurią nukaldino Vokietijos juvelyrai, nėra išgraviruota ketvirtųjų lenktynių nugalėtojo pavardė, nors pirmųjų trijų ralių laimėtojai įamžinti.
Dėl šių aplinkybių ilgai buvo tvirtinama, kad ikikarinėje Lietuvoje vyko tik trys raliai „Aplink Lietuvą“.

Pokario metais dėl suprantamų priežasčių garsieji raliai Prezidento taurei laimėti buvo ilgam pamiršti.
1996 metais atgimusių ralių „Aplink Lietuvą“ dalyviai, kaip ir prieškario Lietuvoje, vėl varžėsi dėl garbingiausio apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės. Tais metais pirmą kartą drauge su sportininkais profesionalais bei mėgėjais ralyje išbandė jėgas ir žmonės su negalia.

Ralis „Aplink Lietuvą 2016“ finišuos rugsėjo 4 dieną 15 val. Vilniuje, S. Daukanto aikštėje, šalia Prezidentūros. Čia lenktynių nugalėtojams ir prizininkams bus įteikti visi varžybų trofėjai. Ten pat paaiškės ir Panevėžio mero taurės laimėtojas.

Dovilė BARVIČIŪTĖ

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų