Penki dalykai apie „Mitsubishi Motors“ automobilių ekonomiškumo skandalą

Penki dalykai apie „Mitsubishi Motors“ automobilių ekonomiškumo skandalą

The logo of Mitsubishi Motors Corp is seen at its headquarters in Tokyo, Japan, April 21, 2016.   REUTERS/Toru Hanai

Pasaulio automobilių pramonę sukrėtė naujas skandalas – šį kartą dėl automobilių ekonomiškumo rodiklių klastojimo. Skandalo centre atsidūrė Japonijos „Mitsubishi Motors“, kurios akcijų kursas jau krito maždaug perpus, tad kilo rimtų klausimų dėl automobilių gamintojos ateities.

Štai kas jau yra žinoma:

Kas nutiko su „Mitsubishi“ testavimu?

Praėjusią savaitę visureigių „Outlander“ gamintoja pripažino, jog sukčiavo, atlikdama automobilių bandymus, nes norėjo, kad kai kurie jos automobiliai atrodytų ekonomiškesni, negu iš tikrųjų yra.

Antradienį skandalas įgavo pagreitį, nes įmonė atskleidė, jog netinkamą testavimo metodą naudojo 25 metus – ilgiau, negu iš pradžių manyta. Darbuotojai, kurių vardai neatskleidžiami, taip pat manipuliavo testavimo duomenimis, kad „Mitsubishi“ įgytų pranašumą prieš konkurentus.

Ar didelis yra krizės mastas?

Kol kas žinoma, kad suklastoti buvo daugiau kaip 600 tūkst. mažųjų automobilių, kurie buvo parduoti tik Japonijoje, duomenys. Tarp šių automobilių yra ir modelių, pagaminti konkurentei „Nissan“, kuri ir atskleidė „Mitsubishi“ apgaulę.

Tačiau spėjama, kad sukčiavimo mastas gali būti gerokai didesnis ir suklastoti galėjo būti ir užsienyje parduotų automobilių rodikliai.

Ar šis skandalas yra toks pat, kaip ir „Volkwagen“ sukeltas skandalas dėl taršos bandymų rezultatų klastojimo?

Nevisiškai. Skandalas, į kurį pateko Vokietijos automobilių milžinė, yra susijęs su programine įranga, kuri buvo įdiegta maždaug 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių su dyzeliniu varikliu ir kuri padėjo klastoti taršos bandymų rezultatus, taigi automobiliai atrodė mažiau taršūs, negu iš tikrųjų yra.

Tuo tarpu „Mitsubishi“ testavimo rezultatus klastojo tam, kad atrodytų, jog jos automobiliai su vienu litru degalų gali nuvažiuoti didesnį atstumą.

Kokį poveikį tai padarys įmonei?

Išorės ekspertų grupė šiuo metu aiškinasi, kas ką žinojo ir kada. Tyrimą taip pat atlieka Japonijos reguliavimo institucijos. Tačiau beveik neabejojama, kad įmonei, neatsižvelgiant į tai, ką išsiaiškins šie ekspertai ir institucijos, gresia didelės baudos ir ieškiniai.

Be to, tai didžiulė gėda įmonei, kuri prieš dešimtmetį jau buvo patekusi į skandalą, kuris kilo paaiškėjus, kad įmonė ilgą laiką slėpė informaciją apie savo automobilių dalių defektus. „Mitsubishi“ tuomet vos pavyko išvengti žlugimo ir tai tik su išorės pagalba.

Ar „Mitsubishi“ šį kartą gali atlaikyti krizę?

Sunku pasakyti.

Kai kurie ekspertai mano, kad didžiausių Japonijos įmonių tinklas – „Mitsubishi“ grupė, su kuria automobilių gamintoja yra susieta stipriais ryšiais, – „Mitsubishi Motors“ išgelbės ir šį kartą.

Tačiau neaišku, ar grupė šį kartą iš tiesų bus linkusi padėti.

„Mitsubishi Motors“ yra viena mažiausių iš didžiųjų Japonijos automobilių gamintojų ir turi mažiausiai grynųjų pinigų, taigi įmonės dydis gali suveikti ne jos naudai.

2015 metais įmonė pardavė maždaug 1 mln. transporto priemonių, gerokai mažiau negu „Volkswagen“ ar Toyota“, kuri pernai pardavė daugiau kaip 10 mln. automobilių ir uždirbo didžiulį pelną.

BNS inf.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų