Gedimai – ir pagal kvapą

Gedimai – ir pagal kvapą

Beveik viskas šioje planetoje turi kvapą. Tad ir mūsų automobiliai „kvepia“ – tiesa, ne itin maloniai.

pagal kvapa

 

Stambiausios gamintojos skiria itin daug dėmesio automobilio kvapui kaip veiksniui, formuojančiam pirkėjo nuomonę apie įsigyjamą mašiną. Tai labai įdomus procesas: „degustatoriai“ apuosto naująjį automobilį nuo viršaus iki pat apačios ir net gali jį išbrokuoti.

Cheminis naujo automobilio kvapas paprastai išsivėdina per porą eksploatavimo mėnesių, nors kai kurių gamintojų mašinos skleidžia tą „aromatą“ dar labai ilgai. Su tuo galima kovoti apkabinėjus orą gaivinančiomis „eglutėmis“ ar specialiais aerozoliais. Tik bėda, kad tuo metu išsiskiriančios medžiagos neigiamai veikia žmonių savijautą, sukelia galvos skausmus ir nuovargį.

Be to, į nemalonius kvapus automobilyje būtina reaguoti tinkamais būdais – juk jie gali įspėti apie rimtą gedimą.

Taigi jeigu jūsų automobilyje kvepia:

Išmetamosiomis dujomis. Dažniausias to kaltininkas būna priekyje važiuojantis automobilis, tačiau jeigu dvokas iš salono neišsivėdina, būtina imtis priemonių. Greičiausiai sugedusi išmetimo sistema ir dujos per ventiliacijos sistemą nuteka į saloną. Ignoruoti šios problemos negalima, išmetamosios dujos nepaprastai pavojingos organizmui. Todėl plačiai atverkite langus ir sukite artimiausio serviso link.

Supuvusiais kiaušiniais. Paprastai tai katalizatoriaus pavojaus signalas. Šis prietaisas, neutralizuojantis dalį variklio išskiriamų kenksmingų medžiagų, genda dėl nekokybiškų degalų. Beje, kainuoja jis visai nemažai, jei teks keisti. Aišku, galima važinėti ir su tokiu katalizatoriumi, tačiau laikui bėgant jo angos apsilydo ir užsikemša. Variklis dirba vis mažesne ir mažesne galia, kol galiausiai išvis užgęsta.

Be to, jums juk nusispjauti į ekologiją, ar ne?

Saldžiai. Tai ženklas, kad kažkur yra aušinimo skysčio nuotėkis. Tačiau pirmiau vis dėlto užmeskite akį į variklio temperatūros rodiklį: jeigu jau nebeužtenka skalės, vadinasi, perkaitinote variklį ir verdantis aušinimo skystis veržiasi lauk.

Taip važinėti, suprantama, negalima – pribaigsite savo automobilio „širdį“. Bet jeigu temperatūra normali, patikrinkite po variklio antvožu visas žarneles ir aušinimo sistemos radiatorių. Rasite nuotėkį – tiesiu taikymu į servisą.

Viskas daug sudėtingiau, jeigu salsvas kvapas pasklinda tik įjungus krosnelę šaltuoju metų laiku. Nes tai galimas ženklas, jog prakiuro šildytuvo radiatorius. Kiti stipraus nuotėkio požymiai – apgaravę langų stiklai ir balutės po kilimėliais. Čia jau delsti negalima nė akimirkos: jeigu reikia, papildykite antifrizo kiekį sistemoje ir skubiai į servisą!

Besilydančia izoliacija. Jeigu pajusite tokį kvapą ir juo labiau – jeigu išvysite dūmus, iš karto išjunkite variklį, o esant būtinybei – atjunkite ir akumuliatorių. Priežastis gali būti automobilio elektros sistemos perkrova. Arba tiesiog koks nors laidelis nusitrynė ir įvyko trumpas jungimasis.

Iš principo elektros instaliacija automobilyje apsaugota nuo tokių nemalonumų specialiais saugikliais, bet jie gali apvilti. Pačiam vairuotojui nustatyti nemalonaus kvapo priežastį sudėtinga, todėl neeksperimentuokite – verčiau patikėkite savo „ratus“ specialistams.

Benzinu. Jei pajutote, kad jo kvapas tikrai sklinda ne nuo kito automobilio ir nė neketina išsisklaidyti, nedelsdami sustabdykite mašiną ir išjunkite variklį. Įsitikinkite, kad iš po variklio antvožo nesiveržia dūmai ir dėl viso pikto pasiruoškite gesintuvą. Tada atidarykite antvožą ir atidžiai apžiūrėkite visas žarneles ir variklį, ar nėra degalų nutekėjimo.

Benzinas gali tekėti ir po automobiliu – iš prakiurusio degalų bako.

Jeigu aptikote nuotėkio vietą, nė nebandykite paleisti variklio ir važiuoti patys – geriau iškvieskite automobilvežį.

Degančiais tepalais. Paprastai jie sunkiasi pro variklio ir pavarų dėžės tarpines. Tepalai, skirtingai nei benzinas, dega ne taip noriai, bet verčiau nerizikuokite. Juolab kad tepalui ištekant iš variklio prie jo prilimpa kelio dulkės. Nuotėkio vietoje jos suformuoja purvo plutą, o ji neleidžia varikliui deramai atvėsti.

Jeigu nuotėkis didelis, rizikuojate palikti variklį išvis be tepalų.

Parengė Kostas Šalkauskis

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų