F1: netikėtumų kupina istorija

F1: netikėtumų kupina istorija

Iki „Formulės-1“ 2017-ųjų sezono pabaigos likus kiek daugiau nei porai mėnesių, keli įdomūs faktai apie sportą tikriems vyrams, kuriuos galbūt žinojote, o galbūt ir ne.

▪ Be oficialių titulų – „Formulės-1“ čempiono ir Konstruktorių taurės laimėtojo, – egzistuoja ir neoficialūs prizai. Tai pirmiausia „Bernie‘s“, taip pavadintas dabar jau buvusio „Formulės-1“ vykdomojo direktoriaus Bernie Ecclestone‘o garbei ir daugmaž prilygstantis Amerikos kino akademijos „Oskarams“. Taip pat kasmet teikiami nominacijų „Geriausia trasa“, „Geriausias lenktynininkas“, „Geriausias naujokas“ bei „Lenktynininkų pasirinkimas“ apdovanojimai. Pastarojoje už nugalėtoją balsuoja patys „Formulės-1“ pilotai ir lenktynininkai bandytojai.

▪ Vienintelis „Formulės-1“ Grand Prix, trunkantis ne tris dienas, o keturias, – Monako Grand Prix. Bandomieji važiavimai ten tradiciškai rengiami ketvirtadienį, ne penktadienį, kuris lieka laisva diena, komandų išnaudojama vakarėliams rengti ar į ekskursiją atvykusioms garsenybėms priimti.

▪ „Formulės-1“ pilotai patiria vienas didžiausių perkrovų. Kai kuriuose posūkiuose jos siekia iki 4–5 g (su tokiomis paprastai susiduria iš orbitos besileidžiantys astronautai). Ne visi žmonės gali ištverti net tiesiogines 4 g perkrovas, o lenktynininkai patiria gerokai nemalonesnes šonines.

▪ Per visą „Formulės-1“ pasaulio čempionato istoriją trasoje varžėsi tik 5 moterys oficialios pilotės: italės Maria Teresa de Filippis (1958–1959 metai, „Maserati“, „Behra-Porsche“), Lella Lombardi (1974–1976 metai, „March“, RAM, „Williams“), Giovanna Amati (1992-ieji, „Brabham“), britė Divina Galica (1976-ieji, 1978 metai, „Surtees“, „Hesketh“) ir Desire Wilson iš Pietų Afrikos (1980 metai, „Williams“). Iš jų tik vienai – Lellai Lombardi – pavyko pelnyti taškų. 1975-aisiais Ispanijos Grand Prix italė gavo 0,5 taško už tai, kad finišavo šešta, mat lenktynės buvo sustabdytos lenktynininkams dar nespėjus įveikti 75 procentų trasos.

▪ „Formulės-1“ komandos dar vadinamos arklidėmis, ir ši analogija su Jungtinėje Karalystėje tokiomis populiariomis žirgų lenktynėmis nėra atsitiktinė – juk čempionatas gimė Britanijoje. Be to, pirmaisiais garažais „Formulės-1“ bolidams buvo naudojamos senos arklidės.

Iš žirgų į automobilių sportą taip pat atėjo tokie terminai, kaip stiuardas („Formulėje-1“ nuo 2006-ųjų taip vadinamas žmogus, nuolat dalyvaujantis visuose pasaulio čempionato etapuose ir priimantis sprendimus konfliktiniais klausimais) bei pole pozicija (pirmoji starto vieta, kurią kvalifikacijoje – arba pagal paskutinių lenktynių rezultatus – iškovoja lenktynininkai).

▪ Iš ketverių lenktynių, kurias laimėjo dabar jau nebeegzistuojančios „Formulės-1“ komandos „Jordan“ lenktynininkai, trejos vyko siaučiant galingai liūčiai. Kai po Heinzo-Haraldo Frentzeno pergalės Prancūzijos Grand Prix 1999-aisiais komandos savininko Eddie Jordano viename interviu paklausė, kokie jo planai kitoms lenktynėms, jis negalvodamas atsakė: „Lietus. Ir kiek įmanoma stipresnis!“

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų