Atskira mityba. O kur esmė?

Atskira mityba. O kur esmė?

Visi žinome pagrindines žaidimo taisykles: jeigu norime būti sveiki ir liekni, mūsų mityba privalo būti sveika, kokybiška ir svarbiausia – subalansuota. Bet tam, kai kurių specialistų įsitikinimu, smarkiai trukdo kai kurių produktų nesuderinamumas.

Tokiu tikėjimu pagrįstas ir jau daug metų propaguojamas atskiros mitybos principas. Jo šalininkai tvirtina, jog, liovusis kimšti į skrandį tarpusavyje besipjaunantį maistą, – pavyzdžiui, angliavandenius ir baltymus, – galima lėtai, bet negrįžtamai numesti nereikalingus kilogramus bei pagerinti bendrą savijautą.

Tiesa, atskiroje mityboje galioja savos taisyklės ir, norint pamatyti rezultatą, jų reikia laikytis. O taisyklės yra tokios…

Pirmoji taisyklė

Niekada tuo pat metu nevalgykite miltinių patiekalų ir baltymų turinčių produktų. Tokiam maistui suvirškinti reikalingos skirtingo rūgštingumo skrandžio sultys (baltymams „rūgštelės“ reikia daugiau, bet miltiniai patiekalai tokioje aplinkoje gali pradėti fermentuotis). Tad jeigu norite turėti tiksliai kaip laikrodis veikiančią virškinimo sistemą, dirbtinai neapsunkinkite skrandžio darbo. Atminkite: geriausiai virškinamas vienos rūšies ar bent jau tarpusavyje derantis maistas.

Kiti deriniai, kurių taip pat turėtumėte vengti:

žuvis+ryžiai

vištiena+skrudintos bulvytės

jautienos žlėgtainis+makaronai

sumuštiniai su jautiena

sumuštiniai su sūriu

žuvis, kepta džiūvėsėliuose

padažai su miltais mėsos patiekalams

pyragaičiai su riešutais

Antroji taisyklė

Per vieną valgymą derėtų rinktis tik vienos grupės baltymų turinčius produktus. Baltymai – labai geras dalykas, tačiau jų perteklius skatina šlapimo rūgšties gamybą, o toji, kaip visiems žinoma, yra viena pagrindinių reumato ir podagros išsivystymo priežasčių.

Deriniai, kurių reikia vengti:

omletas su jautiena

omletas su sūriu

Trečioji taisyklė

Vienu metu valgykite tik vieną miltinį produktą. To visiškai pakanka energijos atsargoms papildyti. Pernelyg angliavandenių turtingas maistas kenkia organizmui – ypač jeigu jūsų darbas sėdimas, o ir gyvenimo būdas nelabai aktyvus.

Ketvirtoji taisyklė

Niekada valgydami nemaišykite cukraus arba jo turinčių vaisių su gyvuliniais baltymais. Toks derinys skatina skrandyje fermentacijos procesus, be to, cukrus trukdo virškinti baltymus.

Penktoji taisyklė

Niekada vienu metu nemaišykite miltinių patiekalų ir rūgščių vaisių. Toks maistas virškinamas skirtingai: miltiniams patiekalams visiškai netinka didelio rūgštingumo skrandžio sultys, reikalingos vaisiams suvirškinti.

Šeštoji taisyklė

Melionais ir arbūzais geriau mėgautis valanda prieš valgį ir nemaišyti su jokiu kitu maistu.

Nors taip ir neatrodo, šie gaivūs skanėstai yra sunkiai virškinami ir su niekuo nedera. Melionai galutinai suvirškinami tik žarnyne. Tad jeigu valgysite dar su kažkuo, melionas užsibus skrandyje ir provokuos visokiausius negalavimus: gastritinius skausmus, dujų kaupimąsi, raugulį bei panašiai.

Deriniai, kurių turėtumėte ypač vengti:

melionas+jautiena

melionas+duona

melionas+pyragaičiai

melionas+vaisių salotos

Septintoji taisyklė

Pieną geriau gerti vieną nemaišant su jokiais kitais produktais ir jų deriniais. Nors nevisiškai: pienas dera su vaisiais, salotomis, šviežiomis arba virtomis daržovėmis.

Pienas – baltymų turintis produktas, tad blogai virškinamas su kitais baltymais arba miltiniais patiekalais.

Jeigu negalite gerti pieno, puiki alternatyva jums bus jogurtai, kefyras, rūgpienis.

Aštuntoji taisyklė

Geriau maistui naudokite ne gyvulinius, o augalinius riebalus – tai yra aliejų. Alyvuogių, sojų, saulėgrąžų, kukurūzų aliejai turi visų pagrindinių riebalų rūgščių ir yra naudingi sveikatai. Be to, sojų, saulėgrąžų ir kukurūzų aliejai, teigiama, trukdo blogajam cholesteroliui kauptis organizme.

Didelis pliusas ir tai, jog augaliniai aliejai puikiai dera su baltymų turinčiais produktais ir net miltiniais patiekalais (žinoma, svarbu pastarųjų dviejų nevalgyti kartu).

Komentarai

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų