Agnės Vyšniauskaitės fotografija

Naktinio paukščio studija

Naktinio paukščio studija

„Mano kuriamos rankinės puikiai atspindi mėgstamus interjero bruožus – minimalizmą, natūralumą ir jaukumą“, – sako rankinių „Gėda Pelėda“ dizainerė Kristina Lisauskė, priėmusi į svečius savo erdvioje ir šviesioje studijoje Kauno širdyje. Čia ji pasakoja apie savo darbo procesus ir naują veiklos kryptį – interjerų kūrimą.

Kada ir kaip prasideda jūsų darbo diena?

 Dažniausiai dirbu ir kuriu naktimis, tad mano diena prasideda anksčiausiai devintą valandą ryto. Neįsivaizduoju jos pradžios be ramaus slampinėjimo po namus. Jeigu šis rytinio vaikščiojimo su pižama, šiltomis kojinėmis ir kavos puodeliu ritualas yra sutrikdomas, galiu teigti, kad visa diena bus nevykusi. Man būtina atsibudus bent porą valandų ramiai pabūti su pačiai savimi.

Rytais mėgstu stebėti žmones, einančius į darbus. Man svarbu, kad namuose būtų daug langų, o erdvė – didelė ir šviesi. Mažoje negalėčiau nei gyventi, nei kurti. Labiausiai šioje studijoje mane įkvepia tvarkinga kūrybinė netvarka ir mano tapytos drobės, kurios rytais, po intensyvaus darbo nakties, atsiskleidžia visai kitaip.

Agnės Vyšniauskaitės fotografija

 Tad namai, studija turi įtakos jūsų kūrybai?

Taip, didžiulę. Kūrybinė terpė privalo būti neblaškanti, švari, apsupta mano mylimų daiktų. Kuriant naujas rankinių „Gėda Pelėda“ kolekcijas visur mėtosi „Vogue“ žurnalai, fotografijos knygos. Ir namuose, ir studijoje gausu daiktų, susijusių su menu ir mada. Tokioje aplinkoje galiu visiškai atsiduoti kūrybai.

Kokie naujausi jūsų kūrybiniai užmojai?

Be rankinių kūrimo, daug fotografuoju juostiniais fotoaparatais. Neseniai įsitraukiau į tęstinį gatvės meno projektą „Kekto“. Tai tapytos neofreskos, atsiduriančios netikėčiausiose miesto vietose. Labai džiugu, kad ši idėja tapo projekto „Kaunas 2022“ dalimi.

Tikiu, kad bet kuri erdvė, kurioje daiktai sudėti jiems skirtose vietose, turi nepažeidžiamą ramybės ir jaukumo aurą.

Minėjote savo tvarkingą kūrybinę netvarką. Kaip ją apibūdintumėte tiksliau?

Iš tiesų labai mėgstu švarą ir kai kiekvienas daiktas turi savo vietą. Nusipirkusi naują ir neplanuotą daiktą, kelias valandas vaikštau su juo rankose po namus bandydama surasti tinkamiausią kampelį. Visai nesvarbu, ar tai vaza, veidrodis, fotelis – ritualas visada toks pats. Svarbu, kad patinkančiam daiktui atsirastų tokia vieta interjere, kurioje jis suspindės gražiausiomis spalvomis. Tikiu, kad bet kuri erdvė, kurioje daiktai sudėti jiems skirtose vietose, turi nepažeidžiamą ramybės ir jaukumo aurą.

Kokioje aplinkoje gimė pirmoji rankinė „Gėda Pelėda“?

Tai buvo senoji Panemunė, pušyno supamas namas netoli Nemuno. Senovinis jaukus butas su aukštomis lubomis ir senu parketu. Labai tas grindis mėgau, buvau įsiminusi, kuriose kambario vietose jos sugirgždės po kojomis.

Kaip manote, ar kurdama kiekvieną naują rankinių kolekciją keitėtės ir jūs pati?

Manau, kad kaskart įgaunu vis daugiau kūrybinės brandos ir patirties. Kurdama kiekvieną kolekciją stengiuosi išbandyti naujas odos rūšis, išskirtinę furnitūrą, atsiduoti naujų, netikėtų rankinių formų paieškoms. Man patinka daiktai, kurie keičia pavidalč ar turi daugiau nei vieną funkciją.

Agnės Vyšniauskaitės fotografija

Ar jūsų kuriami aksesuarai turi ką nors bendro su interjeru ir jo dizainu?

Tikrai taip. Viena pažįstama yra pastebėjusi, jog visos mano kurtos rankinės puikiai dera interjeruose. Man labai malonu, kad žmonės tai pastebi. Paskutinę kolekciją ir skyriau namų sampratai, primindama posakį, jog rankinėje telpa visas moters pasaulis. Be to, to mano rankinės puikiai atspindi mėgstamus interjero bruožus – minimalizmą, natūralumą ir jaukumą.

Kada jūsų gyvenime atsirado tapyba?

Jau nuo mažens labai mėgau piešti viską, ką matau, o kai pritrūkdavau vaizduotės, tiesiog kopijuodavau paveikslėlius iš komiksų. Paskui tapyba tapo būdu išlieti susikaupusius jausmus. Mano darbuose išnyko realybės vaizdai, atsirado siurrealizmo ir abstrakcijos, iš pasąmonės kylančių vaizdinių.

Ko, jūsų nuomone, paveikslai suteikia interjerui?

Pilnatvės. Net visai nuobodžiai aplinkai jie gali įpūsti gyvybės, spalvų, o kūrybiškiems žmonėms – tapti įkvėpimo ir vaizduotės šaltiniu. Dažnai gerai pasirinktas paveikslas tampa lyg vyšnia ant torto – svarbiausiu akcentu namuose. Meno kūriniai daug papasakoja apie namų šeimininką, ką jis mėgsta, kiek nusimano apie meną.

Agnės Vyšniauskaitės fotografija

Patarkite, kaip įsirengti įkvepiantį būstą. Kiek žinau, viena iš jūsų naujų veiklų – interjerų kūrimas?

Taip, man jau teko įrenginėti namus, komercines ir industrines patalpas. Smagu, kai užsakovai yra nevaržomi finansiškai ir gali įgyvendinti įvairiausias idėjas, tačiau tikras kūrybiškumo iššūkis yra sukurti gerą interjerą, turint ribotą biudžetą. Manau, kad ribos tik skatina vaizduotę dirbti stipriau.

Verčiau išsirinkti vieną labiausiai patinkantį interjero objektą – ašį, apie kurį galėtumėte pamažu viską lipdyti.

Esminis mano patarimas, ypač jei žmogus nėra įsitikinęs, kokių namų nori, ir, negana to, viską bando padaryti savo jėgomis – neskubėti pirkti visų baldų ir aksesuarų. Verčiau išsirinkti vieną labiausiai patinkantį interjero objektą – ašį, apie kurį galėtumėte pamažu viską lipdyti. Taip daiktai derės tarpusavyje ir namuose įsivyraus harmonija.

Agnės Vyšniauskaitės fotografija

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų