„Alessi“ fotografija

Kultinis objektas: liaupsės nepraktiškumui

Kultinis objektas: liaupsės nepraktiškumui

Neretai funkcinis objektas būna sugalvojamas pačiam kūrėjui susidūrus su problema, ieškant sprendimo apie kurį anksčiau nebuvo pagalvota, ar iki tol gyventa apie tai nesusimąstant.

Šio objekto atsiradimo istorija – būtent tokia.

„Alessi“ fotografija

„Alessi“ kompanijos įkūrėjas Alberto Alessi šypsosi prisimindamas dizainerio Philippe Starcko duotą projekto eskizą – servetėlę nuo pietų stalo. Joje esantis piešinys konkuruoja su įsigėrusiomis citrinų ir pomidorų padažo dėmėmis.

Italijos pakrantėje atostogavęs P. Starck ypatingos citrinspaudės viziją sukūrė kaip tik tuo metu, kai restorane norėjo užsispausti citrinos ant kalmarų ir jos nerado. Šiuo metu servetėlė su objekto pirmųjų formų mintimis eksponuojama „Alessi“ muziejuje.

1990 metais prekyboje pasirodžiusi citrinspaudė „Juicy Salif“ yra sukėlusi ne vieną diskusiją ir iki šiol nepalieka nepalieka abejingų jos formai bei problemos sprendimui. Nors ir nepatogi naudoti, spaudyklė yra madinga, norima ir teikia džiaugsmą.

„Juicy Salif“ forma – aliuzija į kalmarą, lyg voras stovintį ant ilgų kojų. Spaudžiant sultis aplinkui atsiranda betvarkė – visur prisitaško lašų. Pats P. Starckas sako, kad 62 eurus kainuojanti jo kurta citrinspaudė, iš tiesų nėra skirta spausti citrinoms. Tikroji jos paskirtis – pradėti pokalbį.

29 cm aukščio citrinspaudė pagaminta iš lieto ir poliruoto aliuminio bei dedikuota labiau formai nei funkcijai. To įrodymas – „Juicy Salif“ vienas tarp geriausių dizainų, eksponuojamas Modernaus meno muziejuje Niujorke (MOMA). Dešimtųjų gamybos metinių proga 10 tūkstančių vienetų ilgakojų buvo pagaminta iš aukso. Žinoma, auksinės sulčių spaudyklės tuo labiau nebuvo skirtos naudojimui – citrinos rūgštis būtų paveikusi auksinį paviršių.

Menininko sėkmės raktas greičiausiai yra charizma, ryškiai juntama visuose jo kūriniuose. Aštuntajame dešimtmetyje išgarsėjęs P. Starckas buvo pakviestas dekoruoti Eliziejaus rūmų kambarių, Niujorke apipavidalino kelis viešbučius, o keistumas tapo išskirtiniu jo kurtų produktų bruožu. Trikdantys, erzinantys, ryškūs ir kontroversiški objektai – tai dizainerio arkliukas, parodantis jo sumanumo ir profesinio pažangumo tikslingą judėjimą pirmyn.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų