(BNS nuotr.)

Registrų centre po optimizacijos sumažės darbuotojų

Registrų centre po optimizacijos sumažės darbuotojų

Pertvarkant valstybės valdomo Registrų centro centrinę būstinę, kurioje šiuo metu dirba per 600 darbuotojų, bus panaikinta daugiau nei 100 darbo vietų. Laikinasis įmonės vadovas sakė, kad vėliau bus optimizuojama visų centro padalinių veikla.

„Trečiadienį buvo įmonės valdybos posėdis, pritarta naujai įmonės struktūra ir pokyčių įgyvendinimo darbo grupės sudėčiai. Pirmuoju etapu ketinama reorganizuoti ir optimizuoti centrinio padalinio struktūrą ir veiklą, antruoju etapu – visos Lietuvos padalinių veiklą ir reikalingumą visoje šalyje turėti padalinius“, – ketvirtadienį po susitikimo su premjeru Sauliumi Skverneliu spaudos konferencijoje sakė laikinasis Registrų centro vadovas Vaidas Valikonis.

Premjeras sakė, kad valstybės valdoma įmonė yra subrendusi pokyčiams.

„Faktai, kuriuos pateikė laikinasis vadovas, kai kas stebina, kai kas nebestebina. (…) Ilgus metus nebuvo noro, valios sutvarkyti šių sferų, dėl to turime tokias pasekmes“, – komentavo S.Skvernelis.

Anot V.Valikonio, pertvarkant įstaigos centrinę būstinę, darbuotojų skaičius turėtų mažėti 20–30 proc. – nuo 635 iki 522. V.Valikonio teigimu, kol kas sunku pasakyti, kiek mažės įstaigos darbuotojų skaičius visoje šalyje.

„Siekiama atsisakyti didelės dalies mažųjų padalinių, tokių yra 22. Naujoje struktūroje jų lieka 6. Vietoje 15 departamentų paliekami 8, vietoje 59 skyrių lieka 47 skyriai. Vadovaujančių darbuotojų skaičius sumažės iki 21, bus atsisakyta patarėjų ir ekspertų pareigybių“, – apie centrinės būstinės pertvarką pasakojo V.Valikonis.

Abejotini pirkimai, neefektyvus turto valdymas ir paskolos

Anot V.Valikonio, daugiausia problemų Registrų centro veikloje kelia didieji viešieji pirkimai, neefektyvus turto valdymas, įmonės paimtos paskolos, veiklos rezultatai ir nepotizmo atvejai.

Daugiausia problemų Registrų centro veikloje kelia didieji viešieji pirkimai, neefektyvus turto valdymas, įmonės paimtos paskolos, veiklos rezultatai ir nepotizmo atvejai.

„Įmonės pajamos pernai augo, o pelno lygis liko toks pat, tad tai kelia klausimų dėl sąnaudų. Tokie finansiniai rezultatai, kai jie stagnuoja, neneša valstybei naudos. O Registrų centras dar pasiima paskolas, kurių bendra vertė daugiau kaip 13 mln. eurų“, – kalbėjo laikinasis Registrų centro vadovas.

Anot jo, per pastaruosius dvejus metus įmonė į patalpų remontą investavo daugiau kaip 700 tūkst. eurų.

„Buvo pavyzdys Druskininkuose, kur už Registrų centro lėšas pastatytas dviejų aukštų pastatas, kuriame šiuo metu dirba trys darbuotojai. Ten yra įrengti poilsio kambariai su lovomis ir vonios kambariu“, – pasakojo V.Valikonis.

Jo teigimu, taip pat abejonių kelia ir įmonės automobilių parkas – per pastaruosius dvejus metus jų įsigyta už 1,3 mln. eurų, o kasmet jų priežiūrai ir išlaikymui skiriama po 2 mln. eurų.

„Taip pat abejotini ir IT pirkimai. Per pastaruosius 8 metus vienai įmonei buvo sumokėta pusė visų tam skirtų lėšų. Kyla abejonių dėl pačių pirkimų, nes pirkimai daromi trejiems metams, bet visa jų vertė išnaudojama per metus, o tada atliekami nauji pirkimai“, – sakė V.Valikonis.

Per minėtą laikotarpį Registrų centras IT pirkimams iš viso išleido per 30 mln. eurų, tačiau V.Valikonis teigė negalintis įvardinti įmonės, kuriai atiteko didžioji dalis šios sumos. BNS žiniomis, ši bendrovė yra „Alna Software“, kuri, Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) duomenimis, yra gavusi Registrų centro užsakymų už daugiau kaip 14 mln. eurų.

Centro direktoriaus pavaduotojas V.Valikonis laikinai įstaigai vadovauti paskirtas liepos 3 dieną – po to, kai dėl vykstančio Seimo Antikorupcijos komisijos tyrimo atšauktas buvęs laikinasis įmonės vadovas Arvydas Bagdonavičius.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų