(Danske Bank nuotr.)

Danijos pamoka: pirmas pasiima viską

Danijos pamoka: pirmas pasiima viską

Mobiliųjų mokėjimų programėlė tapo Danijos eksporto preke

Danijos gyventojui, išsiruošusiam į parduotuvę, pakanka kišenėje turėti išmanųjį telefoną. Juo galima atsiskaityti už prekes, užsukus į kavinę sumokėti už puodelį kavos ar arbatos, o pakeliui sėdus į viešąjį transportą ar taksi – ir už kelionę.

Tokią galimybę danams suteikė programėlė „MobilePay“, pirmą kartą pristatyta dar 2013-aisiais. Šiandien ja aktyviai naudojasi daugiau kaip 3,3 mln. gyventojų – ją yra atsisiuntę 9 iš 10-ies išmaniųjų telefonų savininkų ir per minutę jie vidutiniškai atlieka mokėjimų, kurių vertė siekia 99 961 Danijos kroną (apie 13 400 eurų).

Sėkmės istorija

Vos per trejus metus „MobilePay“ Danijoje sukėlė tikrą mobiliųjų mokėjimų perversmą. Panašios idėjos tuo metu jau sklandė visame pasaulyje, tad vienas didžiausių šalies bankų „Danske Bank“ nusprendė paeksperimentuoti ir sukurti sprendimą, kad klientai pinigus vienas kitam galėtų pervesti mobiliuoju telefonu taip pat paprastai, kaip nusiųsti SMS.

Po pusmečio, 2013-ųjų gegužės 7 d., pristatytą programėlę tą pačią dieną parsisiuntė 25 tūkst. danų, o po keturių mėnesių jų skaičius pasiekė 500 tūkst. Tokie rezultatai viršijo net optimistiškiausius lūkesčius – „MobilePay“ pagal populiarumą nusileidžia tik feisbukui.

Verslas buvo priverstas suskubti derintis prie naujovės ir suteikti vartotojams galimybę pinigus siųsti ne tik vienas kitam. Šių metų sausio 12 d. duomenimis, daugiau kaip 5600 e. parduotuvių galima atsiskaityti per „MobilePay“, prie šios platformos prisijungė ir kiti Danijos bankai – net 70 proc. jos vartotojų nėra „Danske Bank“ klientai.

Kitas evoliucijos etapas

„MobilePay“ jau „eksportuota“ į Norvegiją bei Suomiją. Prie šio proceso prisijungė ir „Danske Bank“ IT paslaugų centro Lietuvoje specialistai. Mobiliųjų mokėjimų aplikacijų plėtros skyriaus vadovas Martynas Sarapinas pasakojo, kad „MobilePay“ skirta ne tik fiziniams asmenims, bet ir verslui, kuris gali naudotis visu paslaugų paketu: „Programėlė virto atskiru produktu, leidžiančiu mobiliuoju telefonu atlikti visus mokėjimo scenarijus, kuriuos žmogus atlieka su grynaisiais pinigais.“

Danijoje dar iki pristatant „MobilePay“ apyvartoje labai sumažėjo grynųjų pinigų – ši šalis jau kelerius metus buvo tarp Europos lyderių e. mokėjimų srityje.

M. Sarapinas įsitikinęs, kad Lietuvoje yra visos sąlygos pasiekti panašų proveržį kaip Danijoje, ir nereikia abejoti, jog tokios inovacijos įsiverš į mūsų rinką. Tačiau atsakyti į klausimus, kaip greitai tai įvyks ir kiek laiko patiems vartotojams prireiks priimti naujoves, nėra paprasta.

Danijoje dar iki pristatant „MobilePay“ apyvartoje labai sumažėjo grynųjų pinigų – ši šalis jau kelerius metus buvo tarp Europos lyderių e. mokėjimų srityje.

„Vartotojai turi gana komfortiškai jaustis atsiskaitydami kortelėmis ir nebūti priklausomi nuo grynųjų. Tuomet jie natūraliai pereis į kitą evoliucijos etapą – rinksis mobiliuosius mokėjimus ir virtualiuosius pinigus“, – įsitikinęs M. Sarapinas, kuris pripažįsta pats niekada neturintis grynųjų ir Lietuvoje dėl to patiriantis nepatogumų.

Nebekyla abejonių, kad mobilieji mokėjimai – viena iš visai netolimos ateities finansinių paslaugų, kuri vartotojams bus labai naudinga.

Trys lietuviai, keturi bankai

Lietuvos pažangą šioje srityje nulems tie rinkos žaidėjai, kurie pirmi gyventojams pasiūlys šį tą panašaus į „MobilePay“ ir sugebės privilioti mases. Antram dalyviui vargu ar atsirastų vietos, jeigu konkurentų bandymas būtų toks sėkmingas kaip Danijoje.

O sėkmę garantuos atsakymai į kelis klausimus. Ar produktu galės naudotis tik atskirtų bankų klientai tarpusavyje, ar sistema bus atvira visiems rinkos dalyviams? Kaip lengva bus prisiregistruoti ir kaip paprasta bus naudotis programėle? Kokiais atvejais ir kur vartotojas galės ja pasinaudoti atsiskaitydamas?

Jeigu sprendimas bus finansiškai patrauklus klientams ir lengvai naudojamas, progresas gali būti įspūdingas. Tačiau jeigu bus prikurta keletas produktų, kuriais galės pasinaudoti tik atskirų bankų klientai tarpusavyje, Lietuva ir toliau trypčios vietoje.

Beje, lietuviai galėtų turėti ir „MobilePay“, jeigu didieji šalies komerciniai bankai nuspręstų prisijungti prie šios programėlės naudotojų, kaip Šiaurės Europos valstybėse neseniai padarė vienas rinkos lyderių bankas „Nordea“.

Produkto „eksportu“ suinteresuotas ir pats „Danske Bank“ – neseniai „MobilePay“ atskirta nuo banko struktūros ir paleista gyventi savarankiškai. Prie programėlės logotipo nebeliko ir „Danske Bank“ prekės ženklo. Jau dairomasi į Švediją bei Šveicariją ir tikimasi, kad „MobilePay“ taps pirmaujančia mobiliųjų mokėjimų platforma Šiaurės Europos šalyse.

Danų inovacijos perkėlimas ir į Lietuvą būtų buvęs realesnis, jeigu „Danske Bank“ būtų likęs Lietuvos mažmeninės bankininkystės rinkoje ir užėmęs kiek didesnę jos dalį. Taigi, labiau tikėtinas scenarijus – atsiras panašus naujas produktas.

Ar šiuo metu juntamas sujudimas Lietuvoje virs dar viena sėkmės istorija Europoje, priklausys ne tik nuo programėlės kūrėjų, bet ir nuo nuotaikų bei ryžto kitoje barikadų pusėje – viešojo ir komercinio aptarnavimo rinkoje.

„Parduotuvės, kavinės ir kiti verslo atstovai yra bendros mokėjimų ekosistemos dalis, nes per šiuos komercinius centrus įvyksta daugybė mokėjimų. Jeigu vartotojai galės čia atsiskaityti naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, žmonių interesas tik didės ir produktas bus kuo plačiau naudojamas“, – sakė „Danke Bank“ IT paslaugų centro Lietuvoje Mobiliųjų mokėjimų aplikacijų vystymo skyriaus vadovas M. Sarapinas.

Komentarai

  • labai laukiu šitos naujovės ir lt. Teko gyventi danijoje, tai išties labai patogu.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų