(Reuters nuotr.)

„Peugeot“ savininkai perka „Opel“

„Peugeot“ savininkai perka „Opel“

Prancūzijos automobilių gamybos grupė PSA, kuriai priklauso „Peugeot“ ir „Citroen“, už 2,2 mlrd. eurų perka amerikiečių kompanijos „General Motors“ Europos padalinį, kuriam priklauso „Opel“ ir „Vauxhall“ prekių ženklai.

Šio sandorio dėka PSA padidins savo dalį Europos automobilių rinkoje šešiais procentiniais punktais iki 16 proc. ir taps antra pagal dydį Europoje automobilių gamybos kompanija po Vokietijos bendrovės „Volkswagen“. Šiuo metu šią poziciją užima prancūzų konkurentė „Renault“.

Apie PSA planą perimti „Opel“ buvo pranešta vasario viduryje, ir tai sukėlė nerimą Vokietijoje ir Britanijoje, jog naujoji „Opel“ savininkė ims karpyti už Prancūzijos ribų esančias darbo vietas. „Opel“ Europoje turi apie dešimt gamyklų šešiose šalyse. 2015 metų pabaigoje kompanijoje dirbo 35 600 žmonių, įskaitant 18 250 – Vokietijoje.

„Opel“ dirba nuostolingai nuo 1999 metų. Kažkada didžiausia Vokietijoje automobilių gamintoja buvusią bendrovę vėliau aplenkė „Volkswagen“. PSA vadovas Carlosas Tavaresas ketina atgaivinti įmonę restruktūrizuodamas jos veiklą, kaip tai padarė su „Peugeot“ ir „Citroen“. Metiniai „Opel“ ir „Vauxhall“ pardavimai regione sudaro maždaug 1,2 mln. automobilių.

Tačiau siekiant pelningos veiklos teks įveikti bent kelis svarbius iššūkius.

„Brexit“

„Opel“ pernai tikėjosi metus baigti pelningai, praėjus trejiems metams nuo tada, kai bendrovės vairą perėmė Karlas-Thomas Neumannas. Prieš jo atėjimą įmonės ateitis atrodė miglota: „General Motors“ svarstė parduoti Vokietijos bendrovę 2009 metais, kai pačią amerikiečių kompaniją teko gelbėti nuo bankroto. Tačiau vėliau JAV kompanija apsigalvojo.

Po kelių vos kojas apšilusių ir postą palikusių vadovų prie „Opel“ vairo stojo K. Th. Neumannas, kuriam pavyko sumažinti nuostolius ir sustabdyti kompanijos rinkos vertę smukimą.

Tačiau pernai birželį britai nubalsavo už šalies išstojimą iš Europos Sąjungos. Didžioji Britanija yra didžiausia „Opel“ rinka, Tiesa, čia „Opel“ automobiliai parduodami su „Vauxhall“ prekės ženklu. Pernai bendrovės nuostolis čia sudarė 257 mln. eurų. Palyginimui, konkurentė „Ford Europe“ sugebėjo Britanijoje pernai gauti ikimokestinio pelno, nepaisant smukusios svaro vertės.

„Brexit“ yra tiesiog pasiteisinimas“ bendrovei „Opel“, mano tyrimų instituto CAM ekspertas Ferdinandas Dudenhoefferis.

Pertekliniai gamybos pajėgumai

Ekspertai sutinka, kad „Opel“ nepavyko pakartoti kitų automobilių gamintojų, kaip „Ford“ ar PSA, sėkmės mažinant perteklinius gamybos pajėgumus savo gamyklose. Padėtis dar labiau pablogėjo per 2008 metų finansų krizę, kai automobilių pardavimai Europoje smuko.

„Opel“ labiau nei kiti Europos automobilių gamintojai kenčia nuo gamybos pajėgumų pertekliaus, todėl yra priversta siūlyti didelių nuolaidų, kad palaikytų tam tikrą gamybos lygį. O tai kenkia pelningumui“, – mano CAM ekspertas Stefanas Bratzelis.

Atsidūrė narve

Baimindamasi dar didesnės konkurencijos Amerikoje „Opel“ savininkė „General Motors“ taip ir neleido jai plėstis už Europos ribų, ypač pelningoje Kinijos rinkoje.

„Visos Vakarų kompanijos Kinijos rinkoje uždirba pinigus jau pastaruosius kelerius metus, – sakė konsultacijų bendrovės „Advancy“ partneris Marcas Staudenmayeris. – O „Opel“ nebuvo leista to daryti. Štai kuo paaiškinami jos veiklos rezultatai nuo 2005 metų. „General Motors“ per daug Opel“ apribojo.“

Todėl Vokietijos bendrovei teko konkuruoti su „Volkswagen“, „Peugeot“, „Renault“ ir „Fiat“ jau gana ankštoje Europos rinkoje.

Nesugebėjo išsiskirti

K. Th. Neumanno vadovavo metu „Opel“ kreipėsi pagalbos į garsenybes. Įmonės gaminamus automobilius ėmė reklamuoti visų mėgiamas „Borussia Dortmund“ treneris Juergenas Kloppas bei supermodelis Claudia Schiffer.

Tokia reklama su garsenybėmis buvo dalis vadovybės siekio įpūsti naujos energijos į prekės ženklą, kuriam sunkiai sekėsi išsiskirti užsienyje ir vietos rinkoje. „Opel“ pavyko įspūdingai atgaivinti savo prekės ženklą, kalbant apie įvaizdį“, – sakė M. Staudenmayeris.

Kur visureigiai?

„Opel“ vis dar yra itin priklausoma nuo per dosnių nuolaidų, kad pritrauktų klientų, tačiau nekuria automobilių, kurių šiuo metu itin nori pirkėjai, vieningai sutaria ekspertai.

„Viena iš tokių sričių yra visureigių sektorius“, – sakė M. Staudenmayeris.

Ši spraga neleidžia „Opel“ gauti pelno srityje, kur kiti automobilių gamintojai „kala pinigus“, sako ekspertas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų