Nauja žvaigždė

Nauja žvaigždė

Kiek telefonų įmanoma par­duoti per 86 sekundes? Atsakymas – 100 tūkst. Ir ne, šis rekordas tikrai nepriklauso išliaupsintam „iPhone“.

 

Tokiais pardavimo rezultatais gali pasigirti išmanusis telefonas „Mi-3“, kurį spalio viduryje išleido kinų bendrovė sunkiai ištariamu pavadinimu „Xiaomi“. Pirmą kartą dėmesį gamintoja į save atkreipė šią vasarą, kai jos užimama Kinijos rinkos dalis pralenkė „Apple“ dalį.

Dar kartą jos pavadinimas antraštėse sumirgėjo prieš kelis mėnesius, kai į bendrovę atėjo dirbti Hugo Barra iš „Google“, kuris pastarojoje rūpinosi „Android“ produktų plėtra. Nors šiuo metu „Xiaomi“ elektroninius įrenginius parduoda Kinijoje, Honkonge ir Taivane, artimiausioje ateityje ji ruošiasi plėstis į naujas rinkas. Tad nieko nuostabaus, kad vos prieš trejus metus įkurtos įmonės rinkos vertė jau perkopė 10 mlrd. JAV dolerių. Ši suma du kartus viršija „BlackBerry“ rinkos vertę. Tačiau „Xiaomi“ taikomo verslo modelio tvarumą dar gali tekti įrodyti, nes tikslūs jos finansiniai rezultatai kol kas viešai nežinomi.

Spartų įmonės augimą daugiausia nulėmė konkurencingos telefonų kainos. „Xiaomi“ kuria išmaniuosius, kurie techniniu atžvilgiu yra visaverčiai konkurentai „Samsung“ ar „Apple“ įrenginiams. Vis dėlto, palyginti su šiais, kainuoja daugiau nei du kartus pigiau.

Bendrovės verslo modelis panašus į „Amazon“ koncepciją. Daugiausia dėmesio skiriama ne patiems telefonams, o jų programinei įrangai ir paslaugoms tikintis, kad vartotojų išlaidos virtualiam turiniui ilgainiui atpirks nuostolingą prekybą.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų