„Quibi“ pristatymas (Scanpix nuotr.)

Milijardą dolerių sutraukusi platforma egzaminuos jaunimo žiūrėjimo įpročius

Milijardą dolerių sutraukusi platforma egzaminuos jaunimo žiūrėjimo įpročius

Holivudo gigantų remiama platforma siekia tapti „Netflix“ atitikmeniu telefonui. Visgi svarbiausias klausimas, į kurį atsakymo nekantriai lauks investuotojai – ar Y ir Z kartos už trumpus įrašus pasirengusios mokėti.

Nauja platforma – pavadinta „Quibi“ – Jungtinėse Valstijose debiutuos šių metų balandį. Apie tai buvo paskelbta šių metų elektronikos parodoje CES Las Vegase, rašo BBC.

„Quibi“ išskirtinumas – tai bus tik mobiliesiems skirta platforma, kurioje bus transliuojami trumpi, iki 10 minučių video įrašai. Pats pavadinimas yra santrumpa angliškos frazės „quick bites“, reiškiančios mažus kąsnelius.

Platforma jau sutraukė 1 mlrd. JAV dolerių investicijų, kurias surinko iš 11 investuotojų. Į šį verslą investavo visos didžiosios Holivudo studijos, taip pat ir kinų „Alibaba group“. Skelbiama, kad prie šio projekto turinio prisidės tokie žinomi vardai kaip režisieriai Stevenas Spielbergas, Guillermo del Toro, aktoriai Billas Murray, Idris Elba, Reese Witherspoon, Zacas Efronas, modeliai Chrissy Teigen, Tyra Banks ir kiti.

Bendrovės įkūrėjas Jeffrey Katzenbergas taip pat gerai žinomas industrijoje. Jis prodiusavo vienus sėkmingiausių 90-ųjų „Disney“ filmų, o vėliau buvo vienas „DreamWorks Animation“ įkūrėjų. „Quibi“ vadovauti paskirta Meg Whitman, buvusi „eBay“ ir „Hewlett Packard“ generalinė direktorė.

„Quibi“ ketina taikytis prie besikeičiančių žiūrėjimo įpročių – vis daugiau turinio peržiūrima telefonu, be to, jaunesni vartotojai mėgsta trumpus ir koncentruotus vaizdo įrašus. J. Katzenbergas BBC pasakojo, kad konkurentais daugiausiai laiko ne pagrindines transliuojamo turinio platformas, o jaunesnės auditorijos itin mėgstamus kanalus, tokius kaip „YouTube“, „Snapchat“ ar „TikTok“. Pagrindinė „Quibi“ auditorija – žiūrovai nuo 18 iki 44 m.

Nauji įpročiai

Vaizdo turinio transliavimo verslas dabar yra vienas iš karščiausių sektorių – vien šiais metais į jį įsiliejo tokie gigantai kaip „Apple TV Plus“ ir „Disney Plus“, be to, HBO rengiasi paleisti „HBO MAX“, o viena didžiausių JAV telekomunikacijų įmonių „Comcast“ balandį pasiūlys „Peacock“ transliavimo platformą. Pirmaujantys „Netflix“ ir „Amazon Prime“ investuoja šimtus milijonų į turinį, norėdami išlikti šio sektoriaus lyderiais.

Tiesa, tiek medijos, tiek rinkodaros specialistai jau spėjo pastebėti, kad vadinamąją Z kartą labiausiai domina trumpi vaizdo įrašai, kuriuos jie dažniausiai peržiūri savo mobiliuose telefonuose.

Tai turėtų tapti „Quibi“ stiprybe. Pasak bendrovės atstovų, platformoje bus rodomi ne tik iš trumpų epizodų sukonstruoti serialai, tačiau ir filmai, padalinti į „skyrius“ iki dešimties minučių. Kartu su pramoginiu, platformoje bus siūloma ir trumpo naujienų kanalų paruošto turinio.

„Quibi“ žada, kad pateikiamas turinys bus interaktyvesnis nei kitose platformose. Pavyzdžiui, paskelbta, kad S. Spielbergas padės sukurti siaubo serialą „After Dark“ (liet. „Po tamsos“), kurį vartotojas galės žiūrėti tik sutemus. Tam telefono programėlė patikrins žiūrėtojo buvimo vietą ir vietinį laiką, kad įsitikintų, jog vietovėje saulė jau nusileido.

Visgi pagrindinis platformos privalumas – „turnstile“ technologija, prisitaikanti prie atitinkamai horizontalios ir vertikalios telefono pozicijos.

„Kai laikau savo telefoną horizontaliai, aš matau vaizdą tokį, kokį ir planavo kūrėjai. O kai jį pasuku vertikaliai, aš taip pat gaunu specialiai jam pritaikytą vaizdą. Taigi šie vaizdo įrašai iš tiesų yra du atskiri montažai su vienu garso takeliu – iš vieno į kitą galima pereiti labai sklandžiai“, – tinklapiui slashfilm.com komentavo „Quibi“ vyriausiasis produktų vadovas Tomas Conradas.

BBC rašo, kad „Quibi“ per savaitę jau gavo virš šimto idėjų iš filmų kurėjų, norinčių išbandyti platformos siūlomą „turnstile“ technologiją.

Visgi visų netikėtų techninių sprendimų greičiausiai nepakaks – pardavimus turėtų generuoti turinys. Be to, bendrovei teks įveikti ir įpročius – didžiuma auditorijos trumpus vaizdo įrašus jau priprato žiūrėti nemokamai tokiose platformose kaip „Youtube“.

Šios platformos sėkmė bus geras testas, ar jaunieji vartotojai iš tiesų yra pasirengę už tokį turinį mokėti. Planuojama, kad standartinis prisijungimas vartotojams kainuotų 4,99 JAV dolerio, o versija be reklamų – 7,99 JAV dolerio.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų