Mano draugai prekių ženklai

Mano draugai prekių ženklai

Internetas leido užmegzti naujus ryšius tarp žmonių, tačiau taip pat suteikia galimybę verslui lengviau užmegzti neformalius santykius su galimais klientais. Apie šios jungties naudą ir iššūkius IQ apžvalgininkui Gyčiui Kapsevičiui papasakojo internetinės rinkodaros kompanijos „Marketing Zen“ vadovė Shama Hyder.

– Taisyklę, kad bloga reklama vis tiek yra reklama, žino ne tik viešųjų ryšių ar rinkodaros specialistai. Tačiau ar tai vis dar veikia 2017 m?

– „Bloga reklama“ tikrai egzistuoja, tačiau manau, kad 2017-ieji pasižymi tuo, kad galima bet kurią situaciją pakreipti savo naudai. Šiuolaikiniams pirkėjams patraukliausia yra autentika, kompanijos, kurios prisiima atsakomybę ir yra žmogiškos, o ne tos, kurios neva yra tobulos.

Taip pat naudinga įsisąmoninti, kad socialiniai tinklai tapo lemiamu veiksniu, sustiprinančiu produkto įvaizdį. Geri dalykai čia paverčiami nuostabiais, o vidutiniai irgi paverčiami… pusėtinais.

Taip pat naudinga įsisąmoninti, kad socialiniai tinklai tapo lemiamu veiksniu, sustiprinančiu produkto įvaizdį. Geri dalykai čia paverčiami nuostabiais, o vidutiniai irgi paverčiami… pusėtinais. Mes, žmonės, iš prigimties mėgstame pasakoti istorijas. Socialiniai tinklai padeda sustiprinti šį instinktą ir suteikia tam platformą.

– Ar šiandien yra kokių nors neteisingų mitų apie skaitmeninę rinkodarą – dalykų, kurie teoriškai turėtų veikti, tačiau praktiškai neveikia?

– Svarbiausia, ką reikėtų suprasti – elektroninė rinkodara yra viena didelė kampanija. Įmonės pamato žodį „viral“ (liet. virusinis – turinys, kuriuo tam tikru momentu gausiai dalinasi patys vartotojai) ir mano, kad tai yra procesas, kuris gali būti suprojektuotas ir numatytas. Tačiau iš tikrųjų tai dažniausiai yra gerai suplanuotos ir vykdomos strategijos šalutinis rezultatas.

– Internetinė rinkodara atvėrė naujas galimybes verslui ir atrodo, kad dabar kompanijos pažįsta savo vartotojus geriau nei bet kada anksčiau. Jos, pritaikius pakartotinę rinkodarą, netgi gali sekti jiems iš paskos po visą internetą. Ar jūsų nuomone tai nėra pernelyg agresyvu?

– Kartais rinkodaros specialistai bando slapukauti ir tai retai suveikia taip, kaip tikimasi. Labai svarbu žinoti savo auditoriją ir su ja bendrauti nuoširdžiai. Ateis laikas, kai ji savanoriškai pasidalins tam tikrais savo duomenimis norėdama gauti jiems pritaikytų pasiūlymų. Mes matome, kad tai vyksta kasdien.

– Ar internetinėje rinkodaroje yra ribų, kurių jūs asmeniškai niekada neperžengtumėte?

– Aš tvirtai tikiu, kad nereikėtų kišti brukalą. Su žmogaus sutikimu vykdoma įeinanti rinkodara visuomet buvo „Marketing Zen“ mantra. Aš neketinu brautis pas žmones, kurie nerodo noro išgirsti mūsų pasiūlymus.

– Koks jūsų požiūris į verslo ir žiniasklaidos samplaikas, turinio projektus?

– Manau, kad tai tiesiog sena taktika panaudota iš naujo. Tiesiog visuomet pabrėžiu, kad skaidrumas šiuo atveju yra pirmaeilis dalykas.

– Tradicinės žiniasklaidos priemonės internete patiria kitokius iššūkius nei gamintojai, kadangi turinys yra faktiškai viskas, ką jie gali pasiūlyti. Išbandyta daug priemonių, tačiau niekas neveikia taip, kaip „senais gerais laikais“. Ar yra pelningų strategijų šiam sektoriui?

– Dabartinis pasaulis yra pilnas iššūkių leidėjams, kadangi vartotojų dėmesys yra išsklaidytas, o konkurencija yra aukščiausiame taške. Gera taktika būtų pasižiūrėti į tuos leidėjus, kuriems sekasi ir į priemones, kurias jie naudoja. Pasižiūrėkite į „Buzzfeed“ arba „Vice Media“. Tai yra pelningi tinklapiai. Jie žino savo auditoriją, rado savo nišą, jų turinys yra unikalus.

– Dauguma didelių kompanijų turi savo „Twitter“, „Facebook“ ir kitų socialinių tinklų paskyras, kadangi tai joms leidžia glaudžiau bendrauti su klientu. Ar gera mintis jiems dalintis savo nuomone aktualiais socialiniais klausimais? Galbūt jie tai turėtų daryti tik tuo atveju, jei yra įtraukiami?

– Vėlgi, tai susiveda į gerą savo auditorijos išmanymą bei prekės ženklo vertybių suderinamumą. Pavyzdžiui, jei tiekiate produktus moteriškai auditorijai ir jei moterų teisės stipriai susietos su produktu, išreikšti socialinę poziciją ne tik atrodo protingas sprendimas, tačiau jis taip pat sukurs lojalumu paremtus ryšius.

– Ar įmanomas variantas, kad ateityje matysime kompanijas aktyviai agituojančias už politikus? Galbūt prekės ženklams tai yra pernelyg rizikinga?

– Labai priklauso nuo to, ar būsimas politinis klimatas ir toliau skatins tokį susipriešinimą. Prekės ženklai dabar įtraukiami į debatus, į kuriuos anksčiau jie net negalvojo įsitraukti, tuo labiau juos laimėti. Tačiau, galų gale, komercija yra komercija. Verslas siekia uždirbti pinigų, todėl toliau evoliucionuos šia linkme, jei „politinės sąjungos“ jiems padės praturtėti.

Sh. Hyder

Gimė 1985 m.,

Mokėsi Teksaso universitete Ostine, įgijo organizacinės komunikacijos ir technologijų magistro laipsnį,

2009 m. įkūrė agentūrą „Marketing Zen“, yra trijų knygų apie internetinę rinkodarą autorė.

Gegužės 25 d. „Login“ konferencijoje skaitys pranešimą anglų kalba „Lyderystė skaitmeniniame amžiuje“.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų