Jutos „Jazz“ marškinėliai. (Klubo arch. nuotr.)

Krepšinio marškinėlių revoliucija

Krepšinio marškinėlių revoliucija

NBA lyga priėmė net ir krepšinio gerbėjų kontroversiškai įvertintą sprendimą – siekiant padidinti lygos finansinį potencialą, nuo 2017–2018 metų sezono leisti asociacijos klubams per varžybas vilkėti aprangą su jas remiančių kompanijų logotipais.

Sprendimas, paaiškino lygos komisaras Adamas Silveris, priimtas sekant pasaulines sporto tendencijas. Vis dėlto NBA lyga yra viena pirmųjų šiam žingsniui pasiryžusių Jungtinių Valstijų profesionalių sporto lygų – anksčiau tai įteisino tik MLS futbolo lyga. Nei NFL (amerikietiškojo futbolo lyga), NHL (ledo ritulio lyga) ar MLB (beisbolo lyga) vadovai dar nėra apsisprendę, ar kompanijų prekiniai ženklai galėtų atsirasti ant komandų marškinėlių.

Įvairūs šaltiniai nurodo, kad pirmuosius trejus sutarties metus NBA lyga vien iš logotipų reklamos kasmet turėtų sąskaitą papildyti nuo 100 iki 150 milijonų JAV dolerių. Tuos tris artimiausius sezonus bus vykdomas šio sprendimo monitoringas, bus aiškinamasi, kokią apčiuopiamą piniginę naudą gali gauti tiek pati asociacija, tiek ir klubų savininkai. Eksperimentinis periodas padės nusibrėžti ilgalaikes gaires planuojant NBA lygos reklamos srities sprendimus.

Pirmuosius trejus sutarties metus NBA lyga vien iš logotipų reklamos kasmet turėtų sąskaitą papildyti nuo 100 iki 150 milijonų JAV dolerių.

Lygos reklamos apimčių augimas ir pasiryžimas leisti kompanijoms žymėti krepšininkų aprangas savo logotipais siejamas ir su amerikiečių sportinės aprangos kompanijos „Nike“ sugrįžimu į NBA lygą. Pagal 8 metų sutartį, kurios numanoma vertė – 1 milijardas dolerių, „Nike“ rengs visas lygos komandas. Iki šiol varžyboms skirtos komandų aprangos nepuošė nė vienos sportinės aprangos kompanijos logotipas. Anksčiau lygos aprangas kūrusios vokiečių firmos „Adidas“ logotipas žymėjo tik treniruočių ir apšilimo aprangos komplektus, taigi „Nike“ suteikta unikali privilegija.

Naujų laisvių gaus ir klubai – nuo šiol jie turės galimybę rinktis, kokias uniformas vilkėti žaisdami namų ar išvykos aikštėse. Panaikinti nuostatai dėl namų ir svečių rungtynių aprangos, visos komandos turės 4 galimas aprangų variacijas, kurias galės keisti savo nuožiūra.

Reklaminiai ženklai akių nebadys

NBA aistruoliai į lygos norą užsidirbti tokiu būdu sureagavo kritiškai. Gal dėl to bent jau pirmaisiais sutarties metais reklaminiai ženklai neturėtų pernelyg badyti akių žiūrovams. Įmonių logotipai bus išdėstyti viršutiniame kairiajame marškinėlių kampe ir užims nedidelį 2,5 kvadratinių colių plotą. Taip siekiama išlaikyti NBA aprangų unikalumą ir savitumą. Dešiniajame marškinėlių kampe puikuosis „Nike“ ženklas. Oficialioje NBA interneto parduotuvėje vis dar bus galima įsigyti atributikos be įmonių ženklų, tačiau perkant iš vietinių parduotuvių ir arenose esančių prekybos vietų, teks tenkintis organizacijų ženklais puošta atributika bei marškinėliais.

Šiuo metu jau žinoma dvylika asociacijos komandų, kurių marškinėlius  bus pažymėti įvairių kompanijų logotipais. Artėjant spalio mėnesio viduryje prasidėsiančiam lygos sezonui, galima tikėtis sulaukti žinių iš kitų komandų atstovų, kurie dar tik derina bendradarbiavimo su tam tikromis kompanijomis detales.

Sprendimas talpinti įmonių bei verslų logotipus turės didelės įtakos sutvirtinant dvišalius ryšius, kurie buvo užmegzti gerokai anksčiau, nei paskelbta apie prekinių ženklų talpinimą ant komandų aprangų. Apie tai, kad verslo organizacijos ryžtasi remti vietinius klubus, liudija ir vieno didžiausių ir garsiausių motociklų gamintojų „Harley-Davidson“  pavyzdys. Kompanija įtvirtino savo bendradarbiavimą su Milvokio, miesto, kuriame daugiau nei prieš 100 metų ir buvo įkurta, klubu „Bucks“ pasirašydama 3 metų veiklos sutartį. „Harley-Davidson“  įmonė jau kurį laiką rėmė Milvokio krepšinio klubą, tačiau galimybės pažymėti tai ant klubo marškinėlių neturėjo.

„Western Union“ – vienos didžiausių JAV ir pasaulio finansinių paslaugų kompanijos, kurios būstinė įsikūrusi Englvude, Kolorade, ženklas bus matomas ant Denverio „Nuggets“ klubo marškinėlių.

Lėšos vėžio tyrimams

Jutos „Jazz“ klubas, skirtingai nuo kitų vienuolikos reklamos sutartis paskelbusių NBA klubų, pirmaisiais reklaminės ekspansijos metais pasirinko gerbtiną būdą panaudoti marškinėlių reklamą kilniam tikslui. Pasirašyta sutartis su „Qualtrics“ – tyrimų programinės įrangos gamintoja, kuri jau kurį laiką bendradarbiauja su vietiniu Huntsmano vėžio institutu. „Jazz“ komandos marškinėlius puoš „5 for the Fight“ logotipas, kuris ragins kiekvieną krepšinio aistruolį aukoti kovai su vėžiu.

Dabartiniai NBA čempionai – Ouklando „Golden State Warriors“  dar nėra paskelbę apie reklamos sutartį su kokia nors  kompanija. Kalbama, kad „karių“ vadovai iš organizacijos, kuri norėtų puošti jų marškinėlius savo prekiniu ženklu, prašytų per sezoną 13–20 milijonų JAV dolerių.

 

Klubas Įmonė/Kompanija   Sandorio vertė per metus/       mln. JAV dolerių
Filadelfijos „76ers“ „StubHub“  (bilietų pardavimo platforma)                                          5 mln.
Sakramento „Kings“ „Blue Diamond Growers“ (migdolų pardavimo kompanija)                                          5 mln.
Bostono „Celtics“ „General Electric“ (tarptautinė įmonių grupė)                                           8 mln.
Bruklino „Nets“ „Infor“, (programinės įrangos gamintojas)                                           8 mln.
Klivlendo „Cavaliers“ „Good Year“, (automobilių padangų gamintojas)                                         10 mln.
Jutos „Jazz“ „Qualtrics“, (tyrimų programinės įrangos gamintoja)                                           4 mln.
Toronto „Raptors“ „Sun Life“, (finansinių paslaugų kompanija)                                           5 mln.
Orlando „Magic“ „Disney“, (žiniasklaidos ir pramogų kompanija)                              Neskelbiama
Detroito „Pistons“ „Flagstar Bank“ (federalinis bankas)                              Neskelbiama
Minesotos „Timberwolves“ „Fitbit“ (elektronikos gamintojas)                             Neskelbiama
Milvokio „Bucks“ „Harley-Davidson“, (motociklų gamintojas)                              Neskelbiama
Denverio „Nuggets“ „Western Union“ (finansinių paslaugų ir informacinių technologijų kompanija)                               Neskelbiama

 

 

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų