Elektrinis autobusas. (BNS nuotr.)

Klaipėda svarsto rinktis elektrinius autobusus

Klaipėda svarsto rinktis elektrinius autobusus

Klaipėda svarsto ateityje keleivių pervežimui naudoti elektra varomą transportą. Pasak miesto mero Vytauto Grubliausko, planuojama parengti studiją dėl galimybių diegti tramvajų arba pirkti elektrinius autobusus.

Ketvirtadienį Klaipėdos taryba turėtų spręsti, ar pritarti projektui, kuriuo būtų skirta 680 tūkst. eurų elektrinio transporto galimybių studijai – apie 90 proc. lėšų jai būtų skirta iš Europos investicijų banko, dešimtadalis – iš Klaipėdos savivaldybės biudžeto.

Jei idėja sulauks politinio palaikymo, realų naujo transporto projektą būtų galima parengti 2020-aisiais, o jau 2022-aisiais jį pradėti įgyvendinti.

Pasak mero, šiemet savivaldybė savo veiklos plane jau patvirtino, jog turėtų būti rengiama Klaipėdos tramvajaus galimybių studija, tuo metu savivaldybės kolegija patvirtino elektra varomų transporto priemonių įsigijimo ir diegimo kryptį, kuri ir būtų įgyvendinama minėta galimybių studija ir būtų vystoma.

„Akcentuočiau ne konkrečią transporto priemonę, o elektra varomų transporto priemonių diegimą Klaipėdoje. Tai gali būtų ir tramvajus, ir elektrobusas. Elektrobusas yra greitesnis sprendinys, bet tramvajus, varomas elektra, Klaipėdos miesto kontekste žinant miesto situaciją, būtų ne prasčiausias variantas“, – BNS sakė meras.

„Akcentuočiau ne konkrečią transporto priemonę, o elektra varomų transporto priemonių diegimą Klaipėdoje. Tai gali būtų ir tramvajus, ir elektrobusas“, – sakė meras.

Tramvajus būtų brangesnis sprendimas miestui, todėl studijoje turėtų būti vertinamos abi galimybės, po to dar bus atliekamas ekonominis ir finansinis projekto vertinimas, pateikiami vadinamieji priešprojektiniai pasiūlymai.

V.Grubliauskas pripažino, kad jei studijai nebūtų siūloma Europos investicijų banko parama, jos greičiausiai nebūtų siūloma rengti.

„Kalbant apie tramvajų, reikėtų milžiniškų investicijų, dėl elektrobusų – ar mes kalbame apie viso parko atnaujinimą, o greičiausiai apie tai reikėtų kalbėti, tada įsijungtų terminų klausimas, su tuo susijusių kaštų ir kitų dalykų. Kalbėti apie kaštus šiandien būtų rizikinga, bet reikėtų suvokti, kad kaštai bus milžiniški, todėl tam reikia ir partnerių, ir laiko (…). Taryba pasakys savo verdiktą, bet aš asmeniškai manau, kad sprendimas „vertas grieko“, – dėstė meras.

Primename, kad Vilnius, susiruošęs atnaujinti autobusų parką, pasirinko oponentų dėl neekologiškumo kritikuotą variantą – dyzeliu varomus autobusus.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų