„IQ Forumas“: esame arba klientai, arba prekės

„IQ Forumas“: esame arba klientai, arba prekės

(V. Reivyčio nuotr.)

Diskusijos dalyviai (iš kairės): VU Komunikacijų fakulteto Medijų tyrimų laboratorijos vadovas dr. A. Šuminas, portalo lrytas.lt vyriausiasis redaktorius L. Dapkus, tinklaraštininkas N. Jasinavičius ir S.Garbaravičius, „SC Baltic Media“ valdybos pirmininkas.

Šiandien progreso konferencijoje LOGIN žurnalo IQ surengta diskusija „Nemokamo turinio kaina“, atrodytų, vyko priešiškoje teritorijoje. Kalbėti jaunimo, interneto profesionalų bei entuziastų auditorijoje apie tai, kad žiniasklaidos turinys turi būti mokamas, yra naivoka.

Bet tai tik paviršutiška išvada. Improvizuotas balsavimas sausakimšoje salėje parodė, kad už dabartinių Lietuvos interneto portalų turinį mokėti nenorėtų niekas. Bet paklausus, kas mokėtų už profesionalų ir specializuotą turinį, pakilo rankų miškas.

Liudas Dapkus, lrytas.lt vyriausiasis redaktorius, tvirtino, kad nemokamu turiniu auditoriją maitinanti Lietuvos žiniasklaida sparčiai ritasi žemyn: „Tampame kvailais žurnaliūgomis, nes laiko yra tik kiekybei, o ne kokybei. Portalų reporteriai neturi laiko sukurti kokybiškoms naujienoms, nes iš jų reikalaujama aštuonių žinučių per dieną, kurios parengiamos kopijuojant viešųjų ryšių agentūrų ar reklamos užsakovų pranešimus“.

Tinklaraščio commonsence.lt bendraautoris Nerius Jasinavičius sklaidė nemokamo turinio iliuzijas: „Nėra nemokamo turinio. Arba už jį sumokame patys, arba už mus moka kiti, kurie siekia mumis manipuliuoti. Ar to norime? Kodėl daugelis žiniasklaidos priemonių žiemą vengė kritiškai rašyti apie milžiniškas šildymo kainas? Todėl, kad nenorėjo kai ko įžeisti“.

Žiniasklaidos grupės „SC Baltic Media“ valdybos pirmininkas Saulius Garbaravičius teigė, kad naujosios technologijos, visų pirma, populiarėjantys planšetiniai kompiuteriai suteikia dar vieną šansą žiniasklaidos priemonėms gauti pajamų iš savo vartotojų.

„Didžiausi pasaulio dienraščiai padarė klaidą, kuomet leido internete naujienas skaityti nemokamai. Ir tą klaidą ištaisyti labai sunku, beveik neįmanoma. Tačiau pats vertingiausias turinys ir dabar internete yra mokamas. Tad naujosios technologijos suteikia žiniasklaidos verslui dar vieną šansą, tačiau būtina nepamiršti, kad ne technologijos, bet tik kokybiškas turinys yra svarbiausia. Turinys yra Dievas“,– sakė S. Garbaravičius.

Diskusijos dalyviai pripažino, kad tinklaraštininkai nėra tinkamas pakaitalas profesionaliai žurnalistikai. L. Dapkaus žodžiais, yra labai gerų „blogerių“, kurių vienas vertas daugiau nei prasta portalo redakcija. Tačiau tinklaraštininkas N. Jasinavičius pripažino, kad tinklaraštininkai rašo, kada nori, o profesionali informacija turi sklisti nuolat.

Komentarai

  • Musu salyje klientu valdymas tampa vis labiau sustyguotas. Stengiamasi kuo labiau klienta itraukti i rinka, kad negaletu atsispirti ir pasiduotu pirkimo manijai.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų