„Google“ testuoja įrankius numatyti rinkodaros kampanijos veiksmingumą (Pixabay nuotr.)

„Google“ testuoja įrankius numatyti rinkodaros kampanijos veiksmingumą

„Google“ testuoja įrankius numatyti rinkodaros kampanijos veiksmingumą

Internetinės reklamos susiejimas su fizinių parduotuvių pardavimais būtų svarbus žingsnis skatinant rinkodaros poreikį. JAV technologijų milžinė „Google“ yra pasiryžusi išbandyti tokią galimybę.

Šiuo metu internetinės reklamos ir fizinių parduotuvių pardavimų ryšį matuojantis produktas yra pavadintas „parduotuvių pardavimų matavimo sprendimu“. Jis buvo pristatytas anksčiau šį mėnesį San Franciske „Google“ surengtoje rinkodaros konferencijoje, kurios pagrindinė tema ir buvo dirbtinio intelekto panaudojimas siekiant gerinti vartotojų elgesio analizę ir suvokimą ir kurti tikslinę reklamą ir skatinti pardavimus.

Rinkodaros kampanijos efektyvumas

Bendrovė jau kurį laiką geba sieti vartotojų atliekamus reklaminių pranešimų internete paspaudimus ir jų paskatintus pardavimus, tačiau internetinių ir neinternetinių įpročių sujungimas yra svarbus žingsnis pirmyn.

Šiuo metu naujasis produktas išbandomas kartu su ribotu skaičiumi partnerių, o per ateinančias kelias savaites ketinama pristatyti jį platesniam reklamos kūrėjų ratui. „Google“ teigia, kad naujasis įrankis leis atsakyti į jau seniai užduodamą klausimą, ar rinkodaros kampanijos veikia.

Anot „Google“, įmanoma susieti fizinių pirkėjų elektroninio pašto adresus ar lojalumo plano informaciją su „Google“ duomenimis per tokias paslaugas, kaip „AdWords“. Tai leis pasakyti, ar rinkodara yra efektyvi.

„AdWords“ jau kelerius metus suteikia galimybę reklamos kūrėjams pamatuoti, kiek klientų į fizines parduotuves ateina dėl internetinės reklamos kampanijos, sakė „Google“ vyresnysis viceprezidentas Sridharas Ramaswamy.

„Tačiau apsilankymų parduotuvėje skaičiavimas yra tik viena lygties dalis, – sakė jis. – Turi žinoti, kaip tavo internetinė reklama skatina tavo pardavimus.“

Reklamos „Šventasis Gralis“

Anot „Google“, fizinių parduotuvių pardavimai susiejami su „Google“ reklama ir perduodami „saugiu ir privatumą saugančiu būdu“. Parduotuvių pateikti pardavimų duomenys yra pateikiami bendro pobūdžio anoniminėmis formomis. Tai leidžia apsaugoti pirkėjų privatumą.

Vis dėlto toks sprendimas kelia klausimų dėl asmeninės informacijos apsaugos. Nors internetinės veiklos ir neinternetinių apsipirkimo sprendimų susiejimas visuomet buvo laikytas „Šventuoju Graliu“ reklamos kūrėjams, tai gali turėti rimtų pasekmių privatumui, sako analitikas Jay Stanley.

Privatumo esmė – žmogaus reikalai su viena šalimi neturi turėti nieko bendro su kitomis šalimis – gali būti pažeista. „Tai evoliucija, ne revoliucija, dar vienas žingsnis link didesnio individų stebėjimo, – sako ekspertas. – Ir kiekvienas toks žingsnis kelia klausimą „Kur visa tai pasibaigs?“

J. Stanley mano, kad „Google“ elgsis tinkamai kalbant apie duomenų apie vartotojus tvarkymą. Tačiau net ir geriausi ketinimai gali pasikeisti dėl „didžiulio spaudimo gauti pelno“.

„Visos kapitalistinės sistemos tikslas yra vis labiau stebėti žmones, ir kompanijos konkuruoja dėl to. Visa tai nesustos be tam tikrų taisyklių, kuriomis mes, visuomenė, išreiškiame savo vertybes per tam tikras teisines apsaugos priemones“, – sakė J. Stanley.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų