R. Kubica 2010 m. sezono Belgijos Grand Prix (Reuters nuotr.)

Geležinis lenkas grįžta – ar R. Kubica gaus vietą „Formulėje–1“?

Geležinis lenkas grįžta – ar R. Kubica gaus vietą „Formulėje–1“?

Dėl beveik sutraiškytos plaštakos „Formulės-1“ piloto karjerą turėjęs baigti lenktynininkas iš Lenkijos Robertas Kubica šiandien po šešerių metų pertraukos sėdo prie „Renault“ bolido vairo. Oficiali komandos pozicija – bandymai turėtų parodyti, ar R. Kubica pasirengęs grįžti į čempionatą.

Įkaitusioje šalia Budapešto esančioje Hungaroringo trasoje rytinėje sesijoje jis nuvažiavo daugiausia ratų tarp visų dalyvavusių lenktynininkų. R. Kubica buvo septintas pagal greitį, o jo geriausias rato įveikimo laikas buvo 1 min 19, 681 sec. Po pietų jis savo laiką pagerino 0,2 sekundės, tačiau šis vis viena buvo 1 sekunde prastesnis už ekipos piloto Jolyono Palmerio ir maždaug 2 sekundėmis už komandos lyderio Niko Hulkenbergo geriausius kvalifikacijos laikus.

Tokie rezultatai neatrodo itin optimistiškai, tačiau bandymuose komandos ir lenktynininkai dažniausiai turi daugiau užduočių, nei nuvažiuoti kuo greitesnį ratą. Be to, tai, kad komanda leido lenkui vairuoti bolidą per šių metų testus, parodo, kad „Renault“ į jo galimybes žiūri rimtai. Bandymų skaičius šiuolaikinėje „Formulėje – 1“ yra griežtai ribojamas, todėl dažniausiai dienos prie vairo paskirstomos tarp esamų pilotų ir jaunų perspektyvių žemesnių klasių lenktynininkų.

„Formulės“ pasaulis šiuos testus vertina ne tik kaip ilgai lauktą sugrįžimo istoriją, tačiau taip pat spekuliuoja dėl galimybių R. Kubicai vėl tapti nuolatiniu „F-1“ lenktynininku. Kiek anksčiau buvo pasklidę gandai, kad lenkas jau šį sezoną galėtų pakeisti „Renault“ pilotą J. Palmerį. Antrą sezoną čempionate važiuojantis britas nerodo gerų rezultatų ir iki šiol nėra iškovojęs taškų. Jis taip pat gerokai nusileidžia komandos draugui, be to, neturi ir daug sirgalių – tautiečių simpatijas susirenka triskart pasaulio čempionas Lewisas Hamiltonas. Buvo tikimasi, kad pakeitus J. Palmerį R. Kubica, „Renault“ ne tik turėtų pagrindą įkvepiančiai viešųjų ryšių kampanijai, tačiau ir pagerintų lenktynių rezultatus.  Tiesa, „Renault“ komandos vadovas, kurį laiką leidęs gandams plisti, vėliau paneigė šį sezoną keisiąs pilotų sudėtį.

To pretekstu, spėjama, tapo J. Palmerio kontraktas pagal kurį už netesybas britui būti išmokėta solidi milijoninė išmoka. Tačiau kitais metais kontraktas baigiasi, o R. Kubicos amžius dar nėra „kritinis“ – 32 gimtadienį pernai gruodį atšventęs lenkas rikiuotėje būtų ketvirtas pagal amžių pilotas, tačiau 2016 m. vicečempionas L. Hamiltonas yra tik mėnesiu jaunesnis.

Karjerą „F-1“ nutraukė ralio avarija

„Formulės – 1“ čempionate R. Kubica debiutavo 2006 metais, lenktyniavo 5 sezonus, iškovojo vieną pergalę. 2007 metais Kanadoje jis patyrė rimtą avariją, kai 300 km/h greičiu trenkėsi į barjerus. Nepaisant to, kad iš šalies avarija atrodė labai pavojingai, sportininkas rimtų sužalojimų nepatyrė ir profilaktiniais sumetimais praleidęs vieną etapą, sėkmingai dalyvavo likusiose lenktynėse.

Savo karjerą „Formulėje – 1“ R. Kubicai teko baigti 2011 metais, kai tarpsezoniu jis patyrė sunkią avariją ralyje Italijoje – metalinis kelkraščio barjeras „pervėrė“ jo „Škodą“. Lenktynininkas patyrė sunkių sužalojimų – neteko daug kraujo, susilaužė koją, o beveik sutraiškytą plaštaką iš pradžių buvo ketinama amputuoti. Vėliau, kelių komplikuotų operacijų dėka, pavyko atstatyti dalinį rankos veiksnumą, tačiau lenktynininkas iki šiol valdo ją nepilnai.

(AP nuotr.)

Tokia įvykių eiga nuliūdino jo sirgalius, nes R. Kubica fizinė būklė buvo prasta ir sezono pradėti jis negalėjo. Tiesa, vėliau sportininkas debiutavo Pasaulio ralio (WRC) čempionate, kur važiavo iki 2016 metų, tačiau jo rezultatai ten buvo vidutiniški.

Kalbos apie R. Kubicos sugrįžimą pradėjo kaisti 2017 m. vasaros pradžioje, kai „Renault“ išsidavė, kad lenktynininkas atliko bandymus su žemesnės klasės bei 2012 metų bolidais. Jis padarė įspūdį komandos vadovams, kurie nusprendė išmėginti jo sugebėjimus ir su šių metų automobiliu. R. Kubicai dar teko atlikti saugumo testą – per 5 sekundes be pagalbos išlipti iš bolido. Tai buvo laikoma nemažu iššūkiu, kadangi išlipant iš lenktyninio automobilio reikia abiejų rankų jėgos, tačiau Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) atstovai patvirtino, kad lenkas šį testą sėkmingai įveikė.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų