Keičiasi reikalavimai B kategorijos vairuotojams. (BNS nuotr.)

Egzaminas lengvųjų automobilių vairuotojams – realaus eismo sąlygomis

Egzaminas lengvųjų automobilių vairuotojams – realaus eismo sąlygomis

Vairavimo egzaminą laikantiems vairuotojams nebereikės atlikti pratimų aikštelėje, daugiau dėmesio bus skiriama jų sprendimų priėmimo įgūdžiams tikrinti. Taip nusprendė Vidaus reikalų ministerija.

Pasak ministerijos, ši vairavimo praktikos egzamino „Regitroje“ naujovė leis būsimiems vairuotojams pademonstruoti tinkamų sprendimų priėmimo gebėjimus bei skatins vairavimo instruktorius dėmesį mokymo proceso metu sutelkti ne tik į transporto priemonės valdymo įgūdžių meistriškumo mokymą, bet ir į pavojų kelyje atpažinimą, ryžtingo ir atsakingo elgesio svarbą ir jo ugdymą.

„Tokia sistema veikia daugelyje ES šalių. Įvedant naujoves baimintasi, kad sumažės išlaikymo procentas, tačiau tokių tendencijų nepastebėta. Tikiuosi, kad pakeitimas prisidės prie saugesnio eismo ir ypač nepatyrusių vairuotojų atsakingo vairavimo“, – sakė vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

Lengvųjų automobilių (B kategorijos) egzaminavimo naujovė įsigalios nuo šių metų rugsėjo 1 dienos. Sunkvežimių, motociklų, lengvųjų automobilių su priekaba ir kitų tipų transporto priemonių specialiųjų važiavimo manevrų atlikimo egzaminai ir toliau vyks „Regitros“ aikštelėse.

Svarbiausia – teisingai įsivertinti jėgas

Pasak vairavimo ekspertų, daug dabar aikštelėse atliekamų pratimų realiame eisme neturi jokios prasmės, pavyzdžiui, apsisukimas ribotame plote: jis aikštelėje visiškai bereikšmis, nes iš tiesų egzaminuojamasis turi gebėti teisingai įvertinti savo jėgas apsisukti, numatydamas, kaip jo sprendimas paveiks kitų automobilių vairuotojų važiavimą: ar jis spės atlikti manevrą, ar susitvardys jį tęsti, jeigu kas nekantraudamas panaudos garsinį signalą, ar iš akių kontakto veidrodėlyje atskirs, jog kitas vairuotojas leidžia baigti manevrą saugiai.

Egzaminuojamasis turi gebėti teisingai įvertinti savo jėgas apsisukti, numatydamas, kaip jo sprendimas paveiks kitų automobilių vairuotojų važiavimą.

Pernai „Regitra“ priėmė beveik 119,5 tūkst. vairavimo teorijos ir per 133,1 vairavimo praktikos egzaminų. Palyginti su 2015 metais, pernai vairavimo mokyklas baigė apie 8 proc. daugiau B kategorijos vairavimo teisę siekiančių įgyti vairuotojų. Per praėjusius metus pastebėtas žymus augimas B kategorijos egzaminą norinčių laikyti vyresnio amžiaus asmenų: amžiaus grupėje nuo 28 iki 37 metų į „Regitrą“ kreipėsi 19 proc. daugiau asmenų, amžiaus grupėje grupėje nuo 38 iki 47 m. – 12 proc., o nuo 48 iki 57 metų – 11 proc. daugiau būsimųjų vairuotojų.

Egzaminų išlaikymo iš pirmo karto rodiklis keletą metų išlieka panašus: pernai B kategorijos vairavimo teorijos egzamino išlaikymo procentas buvo 55,22 proc., vairavimo praktikos – 40,89 proc.

Lietuvai palaipsniui pereiti prie tikro vairavimo patikros Tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos ekspertai rekomendavo dar 2009 metais metais. Šios rekomendacijos jau kaip pastabos buvo išsakytos ir 2015 metais.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Komentarai

  • Praktinis mokymas ir egzaminas realaus eismo salygomis yra geras VRM sprendimas. Kadangi b kategorija besimokinančiųjų skaičius kasmet vis auga, dėl to yra naudinga, kad būsimieji vairuotojai egzamino metu turi pademonstruoti, kaip jie susivokia eisme, kada gali apsisukti ribotame plote, kaip „įparkuoti“ automobilį parduotuvės aikštelėje ir pan. Mano nuomone, toks egzaminas yra žymiai labiau naudingas nei pratimų atlikimas „Regitros“ aikštelėje, nes vairuotojai turi būti susipažinę su įvairiomis situacijomis eisme.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų