(Pixabay nuotr.)

Dyzelgeitas neaplenkė ir „Audi“ – vokiečių prokurorai plečia tyrimą

Dyzelgeitas neaplenkė ir „Audi“ – vokiečių prokurorai plečia tyrimą

Jau keletą metų nenurimstantis oro taršos duomenų klastojimo skandalas, gavęs „dyzelgeito“ pavadinimą, įtraukia vis daugiau automobilių modelių ir gamintojų. Šįkart įkliuvo skandalą pradėjusiai „Volkswagen“ priklausantis vokiečių gamintojas „Audi“.

Tyrimą prieš šią bendrovę nutarė išplėsti Miuncheno prokuratūra. Kaip teigia jos atstovai, dabar ketinama tirti kompanijos automobilių pardavimus ne tik Jungtinėse Valstijose, bet ir Vokietijoje bei kitose Europos šalyse, informuoja „Deutsche Welle“. Tyrimas susijęs su galimu sukčiavimu ir pagal baudžiamąjį kodeksą baudžiama reklama.

Vokietijos institucijos 24 tūkst. „Audi“ automobilių Europoje, iš kurių apie 14 tūkst. Vokietijoje, aptiko taršos rodiklių klastojimo įtaisus, pareiškė šalies transporto ministras Alexanderas Dobrindtas.

Programinė įranga buvo aptikta 2009–2013 metais pagamintuose sedanuose A7 ir A8 su V6 ir V8 dyzeliniais varikliais, pareiškė ministras naujienų agentūrai DPA.

Programinė įranga buvo aptikta 2009–2013 metais pagamintuose sedanuose A7 ir A8 su V6 ir V8 dyzeliniais varikliais, pareiškė ministras naujienų agentūrai DPA.

„Aišku, kad šios transporto priemonės negali būti toliau naudojamos tokios, kokios jos dabar yra, todėl jos turi būti atšauktos“, – pažymėjo ministras.

Pasak DPA, tai pirmas kartas, kai Vokietijoje aptikta „Audi“ automobilių su tokia programine įranga.
Vėliau „Audi“ pranešė plečianti automobilių atšaukimo iš Europos rinkos programą dėl dyzelinių automobilių oro taršos duomenų klastojimo.

Bendrovė pranešė į atšaukimo programą įtraukianti dar 24 tūkst. automobilių. Pranešime nurodoma, kad į programą įtraukiami A8 sedanai ir keturių durų A7 kupė modeliai, pagaminti 2010-2013 metais. Vien Vokietijoje atšauktina yra 14 tūkst. automobilių.

„Audi“ teigia, kad problemai išspręsti tereikia šiuose automobiliuose atnaujinti programinę įrangą, kas užtruks apie pusvalandį.

Tęsiasi nuo 2015 m. rugsėjo

„Audi“, o taip pat „Porsche“, „Seat“ ir „Škoda“, priklauso Vokietijos automobilių gamybos milžinei „Volkswagen“, kuri 2015 metų rudenį sukėlė didžiulį skandalą, pramintą „dyzelgeitu“.

Tuomet buvo nustatyta, kad „Volkswagen“ milijonuose visame pasaulyje parduotų transporto priemonių buvo įrengusi vadinamuosius išderinimo įtaisus. Dėl jų atrodė, kad transporto priemonės atitinka išmetamųjų teršalų standartus, nors tikrieji jų išmetami teršalų kiekiai buvo gerokai didesni.

Įvairioms baudoms ir kompensacijoms, susijusioms su šiuo skandalu, „Volkswagen“ jau atidėjo daugiau kaip 22 mlrd. eurų, tačiau ekspertai skaičiuoja, kad galutinė suma gali būti gerokai didesnė.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų