„Dacia Duster“: ar pigus SUV gali būti ir labai geras?

„Dacia Duster“: ar pigus SUV gali būti ir labai geras?

Kas nori vairuoti naujutėlaitį SUV? Beveik visi. Kieno sąskaitoje guli 30 tūkst. eurų, kuriuos galėtumei nemirktelėjęs iškeisti į žvilgantį madingą krosoverį? Tokių žymiai mažiau.

Tačiau tik iš pirmo žvilgsnio šie norai ir galimybės atrodo nesuderinami. Teisingas atsakymas tiesiai prieš akis – prancūziškai rumuniškas „Dacia Duster“.

Gal šie pirmi sakiniai ir primena reklamos šūkius, tačiau antros kartos „Duster“ paliko vieną didžiausių įspūdžių iš keliasdešimties pastaraisiais metais išbandytų automobilių, nenutylint fakto, kad teko sėdėti ir prie daugelio „Porsche“ modelių vairo. Nes tikrieji įspūdžiai apskaičiuojami pagal šią formulę: lūkesčiai minus potyriai. Taigi, kai lūkesčiai minimalūs, o burna iš nuostabos išsižiojusi, automobilis susikrauna Gitano Nausėdos dydžio reitingą.

Kas šis „Dacia Duster“? Tai kaime užaugęs „Renault Kadjar“ pusbrolis, o tuo pačiu ir tolimas madingojo „Nissan Qashqai“ giminaitis, gaminamas ant „Nissan-Renault“ platformos. Dydžiu „Duster“ tik vos nusileidžia „Kadjar“. Kai kuriose rinkose šį automobilį galima pamatyti su „Renault“, o senesnės kartos modelį ir su „Nissan“ ženkliuku.

Kai lūkesčiai minimalūs, o burna iš nuostabos išsižiojusi, automobilis susikrauna Gitano Nausėdos dydžio reitingą.

„Duster“ gaminamas penkiuose iš dešimties „Dacia“ fabrikų, kurių be gimtosios Rumunijos yra Indijoje, Alžyre, Brazilijoje, Argentinoje, Kolumbijoje, o Rusijoje ir Maroke – net po du. Šis geografinis vaizdelis siunčia aiškią žinią, kad „Dacia“ taikosi į rinkas, kuriose automobilis yra praktiška susisiekimo priemonė, o tik vėliau – įvaizdžio dalis. Bet „Duster“ mėgina nušauti abu zuikius.

Čia yra antrosios kartos „Duster“, 2017 m. rudenį pristatytas Frankfurto automobilių mugėje. Vėliau jis gavo naujų variklių, o pats šviežiausias 1 litro 100 AG benzininis agregatas dar tik pakeliui į automobilių salonus. Debiutavo „Duster“ 2009 m.

Kaip jis atrodo?

„Duster“ išlaikė pirmosios kartos formos, tačiau buvo atnaujintas iš esmės, stengiantis įtikti ne tik miškų urėdijoms, kelininkams ir techninės pagalbos tarnyboms, bet ir asmeninių automobilių pirkėjams.

Jo išvaizda toli gražu nėra atstumianti, net priešingai – ryškios agresyvokos formos, masyvios apsaugos ir plastiko elementai išryškina visureigio, o ne išlepusio ir išsipurvinti bijančio parketinio SUV genus. Aukštesnio įrangos lygio paketuose yra 16 ir 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, o šiam automobiliui, jokios abejonės, labiau tinka aukštesni ratai.

Galiniai žibintai iš pailgų tapo kvadratiniais, su stilizuotais kryžiaus formos įspaudais, dėl kurių bus sunku apsiginti, kad idėja nebuvo pasiskolinta ir „Jeep Renegade“.

Vidus erdvus, bagažinė didelė, tad į žvejybą be jokių kančių nuvažiuos penki suaugę vyrai. Nesitikėkite rankų darbo salono su medžio apdaila, tačiau „Duster“ turi daugybę šiuolaikiniams automobiliams įprastų įrengimų: 7 colių multimedijos ekraną, USB jungtis ir „Bluetooth“ ryšį, odą trauką vairą, elektra valdomus langus, reguliuojamą oda aptrauktą vairą, automobilio gale įmontuotą vaizdo kamerą, „Renault“ automobiliuose įprastą už vairo paslėptą grotuvo valdymo pultą ir netgi beraktę automobilio atrakinimo sistemą, su tokiu pat kaip „Renault“ kreditinės kortelės dydžio pultu, tik ne taip prabangiai atrodančiu. Kai naktį išlipę užtrenksite vairuotojo dureles, „Duster“ jus dar lydės šviesdamas priekiniais žibintais. Ne taip seniai šia funkcija girdavosi tik premium klasės automobilių gamintojai.

Žinoma, visas šis įspūdingas sąrašas sutrumpės iki dviejų eilučių, jei pasirinksite pigiausią „Duster“ versiją.

Galerija

Kaip jis važiuoja?

Išbandėme modelį su 1,3 litro 150 AG benzininiu varikliu. Kiti du benzininiai variantai – naujasis 1 litro 100 AG ir 1,3 litro 130 AG. Taip pat siūlomi 1,5 litro 95 ir 115 AG dyzeliniai motorai.

Galingiausias benzininis ir dyzelinis yra ir dinamiškiausi, iki 100 km/val. įsibėgėjantys kiek daugiau nei per 10 sekundžių. Kitiems prireiks papildomai sekundės ar dviejų. Mažiausias benzininis variklis derinamas su penkių, o visi kiti šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Mūsų rinkoje automato tiesiog nėra.

Mūsų išbandytasis modelis maloniai stebino žvitrumu, be vargo lenkęs kitus automobilius užmiesčio keliuose. Su silpnesniais modeliais gali ir nedrįsti lenkti priekyje važiuojančio vilkiko, kol šis kairiojo posūkio signalu neparodys, kad kelias laisvas.

Abu 1,3 litro benzininiai ir galingesnis dyzelinis motorai gali būti derinami su visų varančiųjų ratų transmisija.

Nors pernelyg daug nesitiki, „Duster“ padangų ir variklio triukšmo izoliacija daugiau nei pakenčiama. Vienintelis kiek erzinantis dalykas buvo iš galo sklindantys krebždesiai važiuojant nelygiu keliu ar senamiesčio grindiniu.

Galerija

Kodėl verta pirkti?

„Duster“ neseniai buvo siūlomas už mažiau nei 10 tūkst. eurų, tačiau oficialiame kainoraštyje pigiausias modelis su naujuoju 1 litro benzininiu varikliu kainuoja 11 tūkst.

Yra keturi standartinės įrangos lygiai „Access“, „Essential“,„Comfort“ ir „Prestige“ bei šių metų pavasarį pristatyta ribota serija „RS Techroad“.

Brangiausias modelis  115 AG 4×4 dyzelinis, kurio kaina siekia 19 tūkst. eurų. Prieš pasirenkant tinkamiausią versiją vertėtų pasidairyti konkurentų garažuose.

„Suzuki Vitara“ siūlomas tik benzininiais varikliais, ir priekiniais, ir visais varančiaisiais ratais, be to, turi ir automatinę pavarų dėžę. „Vitara“ akivaizdžiai prašmatnesnė, tai atspindi ir skaičiai kainoraštyje – nuo beveik 15 iki 25 tūkst. eurų.

„Jeep Renegade“ dar brutalesnis, bet stilingesnis ir su daugiau emocijų keliančiu logotipu virš variklio grotelių. Turi ir benzininių, ir dyzelinių motorų, derinamų tieks su mechanine, tiek su automatine pavarų dėže. Yra ir 4×4 versija. Tačiau mažiausias skaičius „Jeep“ kainoraštyje sutampa su didžiausiu „Duster“, tad tiesioginiais konkurentais šių automobilių pavadinti irgi negali.

Tad apsisprendus pirkti „Duster“ teliks atsakyti į du svarbius klausimus. Ar verta pirkti 4×4 versiją? Ar verta rinktis dyzelinį motorą? Ir vienas, ir kitas teigiamas atsakymas išplėš pluoštą eurų iš piniginės. Štai priekiniais ratais varomas 150 AG benzininis „Duster“ su „Prestige“ paketu kainuoja 16 280 eurų. Kad variklis suktų ir galinius ratus, teks pridėti daugiau nei pusantro tūkstančio ir beveik tris už 4×4 dyzelinę „Prestige“ versiją.

Tad apsisprendus pirkti „Duster“ teliks atsakyti į du svarbius klausimus. Ar verta pirkti 4×4 versiją? Ar verta rinktis dyzelinį motorą?

Dyzelinio motoro atsisakyti lengviausia. Jis nebemadingas, o degalų sąnaudos vos litru mažesnės nei benzininio. Jei nesate miškininkas ar bekelės entuziastas, be vargo išsiversite tik su priekiniais varančiaisiais ratais, nes aukštas geromis padangomis apautas „Duster“ nusigaus iki bet kurios sodybos ir lietingą rudenį, ir šaltą žiemą.

Ar pastebėjote, kad svarstome, kaip sutaupyti tūkstantį eurų?  Štai čia ir yra didžiausias „Duster“ išskirtinumas – jis tiesiog neturi konkurentų.

Privalumai

  • Kaina. Dalinkite ją iš ko tik norite, geresnio santykio negausite.
  • Patikimos „Renault“ technologijos, geri varikliai, gausi įranga.
  • Drąsiai galima sukti į bekelę. Be to, nereikės verkti dėl šaka perbrėžto šono.

Trūkumai

  • Nėra galimybės pasirinkti automatinę pavarų dėžę.
  • Girgždesiai salone kasmet taps vis garsesni.
  • Dėl „Dacia“ ženklelio nepavyks išvengti skeptiškų žvilgsnių. Bet kam tai rūpi?

Galerija

Komentarai

  • Viskas gražiai parašyta, bet kai ruošiasi lenkti sunkvežimį, kuris mirksi kairį posūkio signalą, ruoškis laidotuvėms nes taip visada perspėja, kad yra kliūtis ir geriau susilaikyti nuo lenkimo..

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų