(Reuters nuotr.)

„Uber“ licencija Londone nebus pratęsta

„Uber“ licencija Londone nebus pratęsta

Maždaug 40 tūkst. Londono „Uber“ vairuotojų nuo spalio mėnesio turės ieškotis kitos papildomos veiklos. Miesto transporto tarnyba „Transport for London“ paskelbė, kad kompanijai naujos licencijos neišduos.

Pranešime teigiama, kad taip pasielgta dėl nuogąstavimų, susijusių su visuomenės saugumu. Dabartinė licencija nustos galiojusi rugsėjo 30.

Tiesa, bendrovė turi tris savaites sprendimui apskųsti.

„Transport for London“ teigia, kad maždaug 40 tūkst. vairuotojų Britanijos sostinėje turinčios „Uber“, kurios paslaugomis naudojasi 3,5 mln. žmonių, veiksmai kelia nerimą. „Transport for London“ mano, kad „Uber London Limited“ nėra tinkama gauti privataus pavėžėjimo paslaugų teikėjo licenciją“, – nurodė tarnyba.

Jos pranešime nurodoma, kad „Uber“ “požiūris ir elgesys demonstruoja, kad bendrovei trūksta verslo atsakomybės, kuri gali potencialiai turėti poveikį visuomenės saugumui“.
Šiuo atveju kalbama apie rimtų nusikaltimų pranešimą bei vairuotojų baustumo tikrinimą.

Remiantis galiojančiais licencijavimo įstatymais, „Uber“ turi 21 dieną pateikti apeliaciją ir gali tęsti veiklą tol, kol nepasibaigs šis procesas. „Uber“ jau pranešė, kad sprendimą skųs. Tokiu būdu Londonas prisijungia prie kitų miestų, kaip Naujasis Delis, Mumbajus ir Keiptaunas, kurie neišdavė „Uber“ veiklos licencijos. Toks Londono sprendimas sukelia dar daugiau problemų naujam kompanijos vadovui Darai Khosrowshahi, kurie „Uber“ vairą perėmė po kelių skandalų.

„Uber“ jau pranešė, kad sprendimą skųs. Tokiu būdu Londonas prisijungia prie kitų miestų, kaip Naujasis Delis, Mumbajus ir Keiptaunas, kurie neišdavė „Uber“ veiklos licencijos.

Reaguodama į Londono sprendimą „Uber“ pareiškė, kad šis sprendimas „pasauliui rodo, kad Londonas visai nėra atviras ir užtrenkia duris inovatyvioms kompanijoms“. „Norėdami uždrausti mūsų programėlę sostinėje, „Transport for London“ ir Londono meras pasidavė nedidelės grupės žmonių spaudimui siekiant riboti vartotojų pasirinkimo galimybes“, – nurodoma kompanijos pranešime.

„Transport for London“ savo sprendimą remia netinkamu „Uber“ požiūriu į pranešimą apie rimtus nusikaltimus bei vairuotojų teistumo patikrą. Į tai tarnyba atkreipė dėmesį po to, kai prieš „Uber“ vairuotojus buvo pateikta dešimtys kaltinimu išprievartavimu ar seksualinio pobūdžio užpuolimais. Be to, vienas iš kompanijos vairuotojų panaudojo savo automobilį per neseniai įvykdyta teroro išpuolį prie Bakingamo rūmų.

Be to, daug klausimų kelia procesas, kurio metu vairuotojai gauna sveikatos pažymėjimus, bei praktika, kai kompanija naudoja netikrą savo programėlės versiją, kad apgautų tarnybas miestuose, kuriose jos veikla yra uždrausta.

Londono meras Sadiqas Khanas pareiškė visiškai remiantis tokį sprendimą „Noriu, kad Londonas pirmautų inovacijų ir naujų technologijų srityje ir būtų natūraliais namais dabartinėms kompanijos, kurios padeda londoniečiams teikdamos geras ir prieinamas paslaugas. Tačiau inovatyvių paslaugų teikimas neturi būti vykdomas vartotojų saugumo sąskaita“, – sakė jis.
„Visos kompanijos Londone privalo laikytis taisyklių ir aukštų standartų, kurių tikimės, ypač kalbant apie vartotojų saugumą“, – pridūrė Londono vadovas.

„Transport for London“ sprendimas nudžiugino Licencijuotų taksi vairuotojų asociaciją. Tačiau reakcija socialiniuose tinkluose buvo skirtinga.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama. 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų