(Vyčio Snarskio pieš.)

Pikapai: graibstomi Amerikoje, jaukinami Europoje

Pikapai: graibstomi Amerikoje, jaukinami Europoje

Jie pavergė Ameriką, ant jų sumontavę kulkosvaidžius Arabų pavasario sukilėliai iš sostų vertė diktatorius, juos, pasinaudodami ES parama, graibsto Lietuvos ūkininkai. Ovidijus Lukošius prie pikapo vairo sėdo tykiame Vilniuje.

Automobilizmo eros aušroje specializuotų modelių gamintojos ant serijinių automobilių važiuoklių montavo kėbulus, pritaikytus įvairioms gyvenimiškoms užduotims spręsti. Taip dar 1913 m. amerikiečių „Galion Allsteel Body Company“, panaudojusi pirmąjį masiškai gamintą „Ford T“, sukūrė krovininę transporto priemonę, kurią galėtume vadinti šių dienų pikapų protėviu.

To nepasakysi vaikščiodamas Niujorko, Vašingtono ar San Fransisko gatvėmis, tačiau pikapai visiškai užvaldė amerikiečių vairuotojų širdis – dėl praktiškumo, pigių degalų ir prabangos prie vairo sėdėti dėvint plačiakraštę kaubojišką skrybėlę. Prieš metus išsiruošęs į kelionę automobiliu po JAV vakarus specialiai išsinuomojau gana didelį SUV „Nissan Rogue“, Lietuvoje žinomą „X-Trail“ vardu, bet apsuptam daugybės milžiniškų „Dodge“, „Ford“ ir „Chevrolet“ pikapų vis tiek grėsė įsitaisyti nevisavertiškumo kompleksą. Šį įspūdį patvirtina sausa statistika: pirmas tris Jungtinėse Valstijose daugiausia parduodamų automobilių sąrašo vietas kovo mėnesį užėmė lengviems sunkvežimiams prilygstantys „Ford F“, „Chevrolet Silverado“ ir „Dodge Ram“.

(Vyčio Snarskio pieš.)

Lietuvoje pikapai niekada nebuvo labai populiarūs, juolab kad daugelio automobilių pirkimo įgūdžius formavo sovietmetis (džiaugeisi, jei apskritai turėjai ką vairuoti) ir pereinamojo laikotarpio sunkmečiai, į geidžiamiausių sąrašus iškėlę gerokai panaudotus ilgaamžius vokiškus modelius.

Lietuvoje pikapai niekada nebuvo labai populiarūs, juolab kad daugelio automobilių pirkimo įgūdžius formavo sovietmetis.

Rusijoje pagamintas IŽ-2715 buvo tas, kuriuo išmokau vairuoti. Plačiai paplitęs ant lengvojo automobilio „Moskvič“ bazės sukurtas IŽ modelis buvo vienintelis lengvasis krovininis automobilis (taigi, pikapas) Sovietų Sąjungoje. Vertinant šių laikų standartais, tai tragedija su keturiais ratais: variklis vos 67 AG, iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 19 sekundžių ir po 100 tūkst. km subyrėdavo bei surūdydavo. Žinoma, net neklauskite apie oro kondicionierių, vairo stiprintuvą, oro saugos pagalves ar elektra valdomus langus.

Dabar Europos pikapų rinkoje dominuoja Japonijos gamintojų modeliai „Nissan Navara“, „Toyota Hilux“ ir „Mitsubishi L200“, tačiau galite rinktis ir vokišką „Volkswagen Amarok“ ar amerikinį „Ford Ranger“. Pagal pirminę paskirtį tai darbiniai arkliai, be gailesčio naudojami ūkininkų ir miškininkų, tačiau automobilių gamintojos siekia išplėsti vartotojų gretas ir pikapus pristato kaip ne tik darbui, bet ir aktyviam laisvalaikiui tinkamas transporto priemones.

Išlaidas didins poreikiai

„IQ Life“ rubrikos „Reiklus pirkėjas“ autoriai savaitgaliui pasirinko naująją „Nissan Navarą“, kad išsiaiškintų, ar šis automobilis gali tapti kasdienis, jei pomėgiai savaitgaliais gena į mišką, atokią sodybą ar prie ežero, bet kitomis dienomis tenka sukiotis mieste?

Sėdėdamas prie vairo greitai pamiršti vairuojantis krovininį automobilį, nes salono apdaila ir įranga perkelta iš asmeninės paskirties „Nissan“ modelių, čia randi absoliučiai viską, ką siūlo šiuolaikinė automobilių pramonė.

„Navara“ sumontuota ant rėminės važiuoklės, kuri suteikia beribių galimybių bekelėje, bet pareikalauja komforto nuolaidų įprastame kelyje. Daugiasvirtė pakaba tai mėgina kompensuoti, tik bet kuris šiuolaikiškas didelis visureigis veža maloniau. Tačiau vairuoti „Navarą“ jokiu būdu nėra kankynė.

Problemos prasideda, kai reikia sustoti ir miesto centre surasti vietos iš tiesų dideliam automobiliui, taip pat būtina įvertinti, ar mašina ne per aukšta įvažiuoti į požeminį prekybos centro garažą. Pats manevravimas net ankštame Senamiesčio kieme nekelia įtampos, nes automobilis turi keturias vaizdo kameras, ekrane rodančias vaizdą aplink. Tai, jei tik panorėsite, pavers jus parkavimo čempionu – padės idealiai atsistoti tarp dviejų baltų linijų.

Jei svarstote apie didelį visureigį ir esate aktyvaus laisvalaikio mėgėjas, pikapas gali būti pigesnė ir itin praktiška alternatyva.

Siūlomas vienintelis 2,3 litro darbinio tūrio dyzelinis motoras ir dvi jo modifikacijos – 160 ir 190 AG, derinamos tik su visų varančiųjų ratų pakaba. „Nissan Navaros“ kaina prasideda nuo 27 200 eurų. „Reiklus pirkėjas“ rinktųsi 37 400 eurų kainuojančią prabangiausią ir galingiausią versiją su automatine pavarų dėže ir penkiaviete kabina. Papildomos įrangos sąrašą sudaro vos trys eilutės, bet bus sunku atsisakyti metalizuotos kėbulo spalvos, LED žibintų, aplinkos vaizdo kamerų, stoglangio, odinės apdailos ir dar kelių smulkmenų. Tai pirkinio kainą kilsteltų iki 40 690 eurų. Svarbu nepamiršti, kad tai komercinės paskirties automobilis, už kurį teks mokėti kelių mokestį. Jei automobilį pirks bendrovė, jį kompensuos ir kainą penktadaliu sumažins grąžinamas pridėtinės vertės mokestis.

Tuo išlaidos nesibaigs, nes pirkinių sąrašas priklausys nuo individualių poreikių, ar norėsite krovinių skyrių uždengti būda, ar vežiosite motociklą, dviračius, galbūt reikės įvairių daiktadėžių. Neabejotina tik viena – jei svarstote apie didelį visureigį ir esate aktyvaus laisvalaikio mėgėjas, pikapas gali būti pigesnė ir itin praktiška alternatyva. Ir galimybė išsiskirti iš minios.

Trys alternatyvos:

„Toyota Hilux“
Nuo 27 670 eurų

„Volkswagen Amarok“
Nuo 27 873 eurų

„Ford Ranger“
Nuo 22 817 eurų

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų