Naujiems klientams – nauji dirgikliai

Naujiems klientams – nauji dirgikliai

Nors Šveicarijos aukštos klasės laikrodžių pramonė yra lyg konservatyvi, permainų nemėgstanti pagyvenusi dama, ji tai pakeičia makiažą, tai pasitrumpina sijoną, pasigilina iškirptę. Kodėl?

Visi Šveicarijos laikrodžių pramonės sunkiasvoriai kartoja tą pačią mantrą: evoliucija, bet ne revoliucija. Todėl klausimas, kuris dažnai užduodamas haute couture atstovams, – kokios šių metų tendencijos? – netinka haute horlogerie. Į šį segmentą reikia žvelgti bent jau iš 3–5 metų perspektyvos, o tuomet jau galima pamatyti naujų kontūrų.

„Vacheron Constantin“ yra seniausia, nuo 1755 m. be pertraukų veikianti šveicariškų laikrodžių manufaktūra. Jos 2016-ųjų visiškai naujas modelis „Overseas“ turi tris rodykles ir datos langelį. Versijos plieno korpusu kaina – 21,7 tūkst., o rausvojo aukso korpusu – 38,6 tūkst. eurų. Jeigu į šį santūrų laikrodį žiūrėtume primityviai, tik atsižvelgdami į medžiagiškumą ir funkcijas, rinkoje nesunkiai rastume 10 kartų pigesnį šveicarišką „analogą“. Bet tai būtų tas pats, kaip Vincento van Gogho tapybą vertinti tik pagal cheminę dažų sudėtį.

Šiuo atveju akivaizdžiai juntamos vieno garbiausių laikrodžių prekės ženklų „minkštosios galios“. Tų galių, kurios plika akimi nematomos šios religijos neišpažįstantiems asmenims, turi ir dešimtys kitų manufaktūrų. Vis dėlto, jos sparčiai besikeičiančiame pasaulyje nėra amžinos. Laikrodžių pramonė – panašiai kaip Bažnyčia, jos išlikimo garantas labai aiškus – „aukų atnašautojų“ skaičius ir sumų dydis.

Dabar viskas priklauso nuo to, kaip plačiai pinigines atvers X karta, vadinamieji millennials (Y karta) – žmonės, lietuviškai dar vadinami „dutūkstantukais“, bet jau neprošal pagalvoti ir apie Z kartos poreikius.

Laikrodis, kaip laiko skaičiavimo prietaisas, prarado monopoliją, nes dabar laiką rodo beveik visi mus supantys įrenginiai. Jaunesniems ir mokiems šio gana konservatyvaus sektoriaus vartotojams reikia šviežios žinios, naujų dirgiklių. Todėl pastaraisiais metais matome daug įdomių eksperimentų, kurių esmė – žinomos, bet pamirštos, taip pat naujos ir inovatyvios medžiagos, netikėti garsių vardų tandemai.

Metų naujiena – auksinis laikrodis? Būtent! 1972 m. „Audemars Piguet“ pristatė modelį „Royal Oak“, kuris, vaizdžiai tariant, sulaužė iki tol horologijoje galiojusį aukso standartą ir pakeitė žaidimo taisykles. Tai buvo pirmas iš plieno pagamintas prabangus laikrodis, o kaina – beveik kaip auksinio. Vėliau kolekcijoje atsirado modelių iš rausvojo aukso, tačiau iki šiol nebuvo tradiciškiausio ir plačiausiai naudoto tauriojo metalo. Ir štai istorijos ratas apsisuko – 2016-aisiais „Audemars Piguet Royal Oak“ laikrodžių ir chronografų kolekcija suspindo gelsvais žybsniais.

„Audemars Piguet Royal Oak“. Chronografas iš gelsvojo aukso, 8-ajame dešimtmetyje sukurtas Géraldo Gentos dizainas. Korpuso skersmuo – 41 mm, 2385 kalibras, ciferblatas su firmine „Grande Tapisserie“ puošyba. (Audemars Piguet nuotr.)

„Bvlgari“ juvelyrikos jaunatviška ir santūria tikrai nepavadinsi, tačiau laikrodžių padalinys, dairydamasis naujos kartos klientų, pasuko priešinga kryptimi ir ėmė naudoti inovatyviausias medžiagas. Naujo požiūrio rezultatas – „Diagono Magnesium“. Modelis pagamintas iš kosmoso pramonėje įprastų medžiagų – magnio ir itin tvirto polimero „Peek“, o ciferblatas dengtas atsparia ir technologiška „Motorlac“ danga. Dėl to aksesuaras labai lengvas ir nepaprastai tvirtas.

Į kosmosą siunčiamos medžiagos yra egzotiškos, bet dar įdomesnės atskriejusios iš ten. Manufaktūra „Parmigiani“ laikrodžio „Tonda 1950 Special Edition Meteorite“ ciferblatui gaminti naudoja tikrą meteoritą. Šis Visatos mistiką spinduliuojantis aksesuaras patenkins didžiausio egoisto lūkesčius, nes antro tokio nėra – kiekvienas unikalus, skiriasi ciferblato tekstūra ir jos piešinys. Ciferblato gamyba yra techniškai labai sudėtingas, daugiapakopis ir subtilus procesas, kuriame naudojama speciali uolienos pjovimo ir apdirbimo technika. Meteorito uoliena, siekiant atskleisti tekstūrą, apdorojama ir specialiomis rūgštimis.

„Tonda 1950 Special Edition Meteorite“. Itin plonas automatinis mechanizmas PF701, 146 dalys, 29 akmenys, 42 valandų galios atsarga, „Côtes de Genève“ puošyba. 39 mm skersmens rausvojo aukso korpusas, ciferblatas iš meteorito, antirefleksinis safyro kristalas. (Parmigiani Fleurier nuotr.)

Intrigą gali kurti ne tik laikrodžio detalės, bet ir visas korpusas. Toks yra sensacingo dizaino „Hublot Big Bang Unico Sapphire All Black“, kovo pabaigoje debiutavęs parodoje „Baselworld“. Jis skirtas prekės ženklo „All Black“ koncepcijos 10-mečiui. „Hublot“ šiame modelyje žaidžia dviem sąvokomis – „matoma“ ir „nematoma“. Permatomas korpusas praleidžia šviesą, bet pati safyro konstrukcija tarsi išnyksta tamsoje. Tokį efektą sukuria juodu PVD dengtas, šviesos neatspindintis mechanizmas. Laikrodžio korpusas pagamintas iš kelių safyro blokų, dengtų itin plonu, padūmavusį stiklą primenančiu metalo sluoksniu. Safyras yra nepaprastai kieta, įbrėžimams atspari medžiaga, ją galima apdirbti tik deimantiniais įrankiais. O čia – ne tik plokštumos, bet ir sudėtinga korpuso dalių architektūra. Todėl nenuostabu, kad šiuo modeliu galės džiaugtis tik 500 žmonių, kurių negąsdina 63 tūkst. eurų kaina.

„Hublot Big Bang Unico Sapphire All Black“. Korpusas iš poliruoto tamsinto safyro kristalo su antirefleksine danga iš abiejų pusių, skersmuo – 45 mm. Manufaktūrinis mechanizmas „HUB 1242 UNICO“ su juoda PVD danga. Juoda permatoma gumos apyrankė su juodinto titano sudedamąja sagtimi. (Hublot nuotr.)

Tokie laikrodžiai, kaip minėtasis „Hublot“, keičia tradicinę prabangos sampratą, o šiame orkestre skambiai griežia ir Ženevos manufaktūra „Roger Dubuis“. Pernai ji pristatė tai, kas buvo anapus prabangos suvokimo, – modelį „Excalibur Spider“. Tai – galingas vyriškas laikrodis, skeletonas su turbijonu, o svarbiausia – jo guminis ciferblato žiedas puoštas deimantais. Ir dar juodos gumos apyrankė. Reikėjo sukurti visiškai naują deimantų statymo į gumą technologiją. Šiais metais „Roger Dubuis“, atsigręždama į moteriškumą ir skelbdama „Velvet Diva“ metus, žengė dar vieną žingsnį šia linkme. Modelis „Black Velvet Paraiba“ taip pat laužo tradicijas. Jo korpusas pagamintas iš labai „vyriškos“ medžiagos – anglies pluošto ir puoštas Paraibos turmalinais. Šie itin originalios spalvos brangakmeniai retesni už deimantus ir randami tik vienoje Brazilijos provincijoje. Vėl patentuota brangakmenių statymo į anglies pluoštą technologija.

Kitas vis plačiau laikrodininkų naudojamas būdas naujos pirkėjų kartos dėmesiui patraukti – prekės ženklų tandemai.

Kitas vis plačiau laikrodininkų naudojamas būdas naujos pirkėjų kartos dėmesiui patraukti – prekės ženklų tandemai. Tai ne naujiena, bet dabar ji pakylėta į kitą kokybės lygmenį.

Manufaktūra „IWC Schaffhausen“ turbūt pirmoji odinei apyrankei suteikė gerokai svarbesnį vaidmenį ir sukūrė Viduržemio jūros dvasia bei romantika alsuojančią „Portofino“ kolekciją. Kas dar galėtų sustiprinti itališką prieskonį? Odinė apyrankė, tačiau ne bet kokia, o, suprantama, rankų darbo. Jas pagamino itališkos avalynės meistrai iš „Santoni“. Ši idėja pasiteisino – išskirtinės „Santoni“ apyrankės puošia ir kitų linijų IWC modelius.

Iš kur vėjas pučia, iškart sumojo „Hublot“ ir kovo pabaigoje pristatė dvi itin stilingas naujienas – modelius „Hublot Classic Fusion“, kurie sukurti bendradarbiaujant su Paryžiaus mados namais „Berluti“. Tokia partnerystė – neatsitiktinė, nes abi bendrovės priklauso LVMH grupei. „Berluti“ mados namų odos gaminius – batus, krepšius, pinigines – tikrai galima priskirti kultinių kategorijai, todėl ir „Hublot“ laikrodžiai įgavo naujo šarmo. Siūlomos dvi versijos: riboto tiražo (500 vnt.) laikrodis „Classic Fusion Berluti All Black“ su juoda rankų darbo nero grigio Venezia apyranke, o „Classic Fusion Berluti Scritto“ (250 vnt.) apyrankė pagaminta iš rudos spalvos garsiosios Venezia Scritto jaučių odos su užrašais, išraitytais XVIII a. kaligrafijos stiliumi.

Garsiausiai šiemet nuskambėjo sausio pabaigoje Ženevoje pristatytas tandemas. Atlikite nedidelį eksperimentą ir pabandykite atsakyti į klausimą: ką rinktumėtės – „Jaeger-LeCoultre“ ar „Christian Louboutin“? Atsakymas turbūt aiškus. Nors pirmasis ženklas laikrodžių pasaulyje yra vienas motininių, neabejotinai daugybė viso pasaulio moterų žino, turi arba svajoja apie raudonpadžius. O jeigu atsirastų jų tandemas? Taip ir padarė šveicarų laikrodininkai. Rezultatas – nauja moteriškų laikrodžių linija „Reverso by Christian Louboutin“ su garsaus dizainerio kurtomis apyrankėmis.

Galerija

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų