(Raimondo Urbakavičiaus nuotr.)

Mažiau yra daugiau

Mažiau yra daugiau

Erdvus būstas Kauno centre tarsi patvirtina, kad senas posakis apie batsiuvį be batų – jau atgyvenęs. Dizaino prekės ženklo „JotJot“ įkūrėjo Jurgio Garmaus namai ne tik liudija profesinį atidumą detalėms, bet ir sklandžiai priima kūrybinius šeimininko eksperimentus. Po juos dairosi Viktorija Vitkauskaitė.

„Ir tuščiuose namuose galima gyventi“, – šypteli apie savo būstą kalbėdamas J. Garmus. „Tuščiuose“ – šiek tiek per smarki formuluotė, bet erdvės ir vizualinės švaros pojūtis čia ryškus kiekviename kvadratiniame metre.

Kai prieš maždaug trejus metus kaunietis įsigijo šį būstą, nei šviesumu, nei didelėmis erdvėmis jis pasigirti negalėjo. Tai buvo net penkių kambarių butas, gerokai apleistas ir nugyventas. Tačiau aukštos lubos, galimybė keisti buto išplanavimą ir patraukli lokacija nusvėrė sprendimą pirkti. „Man patiko ir grindys – senuoju kiliminiu būdu sudėtas parketas. Kur pavyko, išsaugojau jį autentišką“, – pasakoja savininkas. Maždaug trečdalį parketo teko pakeisti nauju, specialiai pagamintu pagal senojo pavyzdį.

Realizuotoje naujakurio vizijoje penkių kambarių butas virto trijų, be to, buvo įrengti du vonios kambariai. Vos įžengus pro duris patenkama į maždaug 80 kv. m ploto bendrą svetainės ir virtuvės zoną. Dešiniau esantis šiek tiek lenktas koridorius veda į darbo kambarį – čia kol kas daugiausiai vietos užima kalnas aktyvaus laisvalaikio amunicijos – ir miegamąjį su drabužine ir vonios kambariu.

Tai – jau antrieji namai, kuriuos J. Garmus įsirengė. Visų galutinio rezultato nuopelnų vien sau jis neprisiima: „Turiu daug bičiulių interjero dizainerių, su kuriais dažnai pasikonsultuodavau prieš priimdamas vienokį ar kitokį sprendimą. Trejus metus čia gyvendamas matau, kad šį tą dabar daryčiau kitaip. Pavyzdžiui, mane tikrai erzina rudos būsto lauko durys. Bet paties buto plano nekeisčiau. Manau, iš šios erdvės pavyko išspausti maksimumą.“

Šiuolaikiški ir erdvūs namai šiek tiek atlieka ir pašnekovo veiklų demoroom funkciją. Bent jau svarstančius, kaip jų namuose prigytų gaminiai iš lieto akmens „Corian“, viešnagė J. Garmaus namuose galėtų įtikinti. Vienas iš lieto akmens stalviršius gaminančios kompanijos „Gforma“ akcininkų savo namuose taip pat pritaikė šią technologiją virtuvės komplektui bei valgomojo stalo stalviršiui. „Ne tik estetiška, bet ir labai patogu: nelieka jokių griovelių, siūlių, taigi valyti labai paprasta“, – rodo J. Garmus.

Su šiais namais gimė ir dar vienas projektas – prekės ženklas „JotJot“, vienijantis dizaino pasaulio talentus. J. Garmus šypteli savo namuose pasiliekantis šio prekinio ženklo prototipus – ryškiai geltoną Gintaro Kubiliaus kurtą taburetę, masyvų paties sumanytą virš valgomojo stalo kabantį šviestuvą. Bendroje svetainės ir virtuvės zonoje iškart į akis krinta dar vienas „JotJot“ kūrinys, kurį ypač knietėjo pamatyti. Tai – veidrodis-skulptūra „Mudu“, savo kūrėjams atnešęs prestižinio konkurso laurus. Praėjusių metų gegužę Niujorke, „MoMa“ muziejuje, vykusiuose „NYCxDESIGN 2017 Awards“ apdovanojimuose architektų studijos „Heina“ sukurtas „Mudu“ studijai „JotJot“ pelnė dizaino Oskaru vadinamą statulėlę.

Iš senojo savo būsto į naujuosius namus J. Garmus nesigabeno beveik nieko – visi baldai buvo sukurti arba įsigyti specialiai naujajam butui. Išimtis – dvi masyvios garso kolonėlės. Pašnekovas šypteli, kad jos turi ne tik praktinę, bet ir emocinę reikšmę: „Kai man buvo dvylika, gavau jas dovanų iš tetos. Tuo metu tai buvo neįtikėtinas dalykas. Ir jos vis dar puikiai veikia! Žinoma, per tą laiką atsirado modernesnių, šiuolaikiškesnių garso kolonėlių. Bet šitos man vis dar patinka.“

Galerija

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų