Hiroyuki-Mitsume Takahashi piešimą lygina su dainavimu.

Japonų iliustratorius: „Dauguma mūsų prisibijome technologijų“

Japonų iliustratorius: „Dauguma mūsų prisibijome technologijų“

Daugiau nei 8 tūkst. kilometrų nuo Lietuvos nutolusi Japonija jau ne pirmą rugsėjį priartėja prie Vilniaus. Šiųmečiame festivalyje „nowJapan“ savo darbus pristatys ir menininkas Hiroyuki-Mitsume Takahashi. Apie savo kūrybą jis pasakojo Laurai Čiginskaitei.

Futuristinės, groteskiškos, pripildytos mokslinės fantastikos ir gatvės kultūros elementų – tokios menininko Hiroyuki-Mitsume Takahashi kurtos iliustracijos, atnešusios jam pripažinimą ne tik Japonijoje, bet ir visame pasaulyje.

Menininkas iliustracijas pradėjo piešti maždaug prieš 20 metų. Šiandien jis kuria ir pasitelkęs kompiuterinę programą „Adobe Illustrator“. Hiroyuki-Mitsume Takahashi susižavėjo šia programa dalyvaudamas kūrybinėse dirbtuvėse. Tada jis galėjo rinktis iš „Adobe Photoshop“ ir „Adobe Illustrator“ programų. Būtent pastarosios suteikiamos galimybės sužavėjo labiau, ir ji tapo pagrindiniu menininko įrankiu.

Hiroyuki-Mitsume Takahashi darbuose pastebima nemaža technologijų įtaka – dažnai iliustracijose vaizduojami žmonės, turintys robotų savybių. „Domiuosi technologijomis, jų ir žmonių santykiu. Dauguma prisibijome technologijų, todėl aš noriu kalbėti apie laimę, taiką kartu su technologinėmis naujovėmis. Man įdomu kurti vaizdus, kurių anksčiau niekas nematė, pabrėžti virtualumo ir realybės ryšį“, – apie dominančias temas su užsidegimu kalbėjo menininkas.

Mokslui ir technologijoms sparčiai žengiant į priekį, Hiroyuki-Mitsume Takahashi siekia vaizduoti tai, kas, jo nuomone, bus ateityje, atskleisti, kaip jis tai įsivaizduoja.

Piešti – tai lyg dainuoti, nes tai linksmina žmones, daro juos laimingus.

Nors šiandien Hiroyuki-Mitsume Takahashi kūrybinius pasirodymus demonstruoja didžiausiuose iliustracijų, komiksų renginiuose JAV, Prancūzijoje, Pietų Korėjoje, Singapūre, Vokietijoje ir kitose šalyse, Japonijoje žinomas iliustratorius pasaulinio pripažinimo pirmiausia sulaukė sukūręs mados liniją ir pristatęs ją mados renginyje „Première Vision“ Paryžiuje. Būtent šis renginys buvo pirmasis jo žingsnis už Japonijos ribų. Hiroyuki-Mitsume Takahashi žinomumą padeda didinti ir bendradarbiavimas su tarptautinėmis bendrovėmis, tokiomis kaip „Apple“ ar „Disney“.

Be futuristinių bruožų, menininko darbuose galima įžvelgti ir tradicinės japonų estetikos. Kūrėjas tradicinei japonų kultūrai ir amatininkams jaučia didelę pagarbą, todėl ir pats vadovaujasi jų idėjomis. „Kuriu naudodamasis tik kompiuterio pele, nepasitelkiu jokių kompiuterinių piešimo įrankių. Noriu sukurti šį tą unikalaus, kas būtų tik mano rankų darbas. Tokia idėja man gimė stebint Japonijos amatininkus, kurie viską kuria tik rankomis“, – pasakojo Hiroyuki-Mitsume Takahashi.

Tiesa, jo kurtose iliustracijose galima pastebėti ir panašumų su japoniškais komiksais – manga. Hiroyuki-Mitsume Takahashi nuomone, tai vienas unikaliausių šiandienių Japonijos kultūros akcentų. Nors būsimo „nowJapan“ svečio kūrybai didelę įtaką daro Japonijos kultūra, jam taip pat įdomios ir kitos kultūros, smalsu sužinoti, kokiu oru jos kvėpuoja, kaip žmonės reaguoja į jo darbus. Todėl jis nekantriai laukia rudens, kai savo darbus pristatys Lietuvoje.

Hiroyuki-Mitsume Takahashi turi savitą viziją ir suvokimą, kokia yra menininko misija. „Piešti – tai lyg dainuoti, nes tai linksmina žmones, daro juos laimingus. Pavyzdžiui, vaikai nori atvaizduoti pamatytus piešinius, jiems nerūpi, ar jie geri, akademiškai teisingi, techniški, o suaugusiesiems tai svarbu. Noriu skelbti žmonėms, kad pirmiausia tai yra pramoga – toks mano tikslas“, – sakė Hiroyuki-Mitsume Takahashi. Anot kūrėjo, jam svarbu vaizduoti tai, kas plika akimi nematoma arba šiuo metu net neegzistuoja.

Hiroyuki-Mitsume Takahashi ir kitus Tekančios Saulės šalies kūrėjus bus galima sutikti netikėtos Japonijos kultūros festivalyje „nowJapan“, kuris vyks rugsėjo 8 ir 9 d. Vilniuje. „nowJapan“ – didžiausias Japonijos kultūros festivalis Baltijos regione, skatinantis naujas kultūros formas ir kultūrinį turizmą, pristatantis tradicinius amatus, scenos menus ir kūrybinį bendradarbiavimą. „nowJapan“ – tai japonų kultūros švyturys, kasmet aplankomas daugiau nei 8 tūkst. žmonių.

Galerija

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų