naujienos.lt

Miesto pipiras „Twingo GT“

Miesto pipiras „Twingo GT“

Su varikliu gale „Renault Twingo GT“ suteiks aštrokų pojūčių.

Beveik 20 metų „Renault Sport“ padalinys kūrė priekiniais ratais varomus sportinius automobilius, „Twingo“, „Clio“ ar „Megane“ „R.S.“ ir „GT“ versijas. Trečioji „Twingo“ karta inžinieriams tapo nauja patirtimi, nes šis mažylis varomas galiniais ratais kėbulo gale įmontuotu varikliu.

„Twingo GT“ 110 AG TCe turbininis variklis, pasiekiantis 170 Nm sukimo momentą, derinamas su mechanine pavarų dėže arba automatine dviejų sankabų EDC transmisija. „Twingo GT“ lengvai atpažįstamas dėl 17 colių skersmens ratlankių, horizontalių šoninių oro paėmimo angų bei dviejų išmetimo sistemos vamzdžių.

„Tai buvo rimtas iššūkis visai „Renault Sport“ specialistų komandai – dirbti su modeliu, kurio variklis sumontuotas galinėje dalyje. Taip pat jis varomas galiniais ratais, o tokio automobilio valdymas visiškai skiriasi nuo mums įprasto. „Twingo GT“ yra puikiai subalansuotas ir smagus vairuoti automobilis, ypatingą vairavimo malonumą teikia EDC transmisija su dviem sankabomis“, – kalbėjo Patrice‘as Ratti, „Renault Sport Cars“ generalinis direktorius

Gaivaus oro gurkšnis varikliui

Net ir dalindamasis konstrukcija su kai kuriais žymiausiais „Renault Sport“ sportiniais automobiliais – pavyzdžiui, „R5 Turbo“ arba „Clio V6“ – „Twingo“ išlieka mažas miesto automobilis. Įtaisytas tarp galinių ratų ir kilstelėtas 49 laipsnių kampu, trijų cilindrų variklis itin kompaktiškai užima jam skirtą erdvę.

Kurdami „Twingo GT“, „Renault Sport“ variklių inžinieriai optimizavo galingiausią bazinį automobilio motorą, t.y., 898 kubinių centimetrų TCe variklį.

Oras, patenkantis į turbokompresorių, yra 12 proc. vėsesnis.

Vienas iš „Twingo GT“ skiriamųjų bruožų – oro paėmimo angos ant kairiojo galinio sparno, pakeitusios oro paėmimo angas anksčiau buvusias virš rato arkos. Ši, atrodytų, smulki modifikacija yra itin svarbi pagerinant variklio veikimą – tokiu būdu oras, patenkantis į turbokompresorių, yra 12 proc. vėsesnis. Naujos oro paėmimo angos taip pat padeda oro srauto patekimą į variklio skyrių – šis rodiklis pagerėjo net 23 proc.

Siekiant kuo efektyviau išnaudoti šį gaivaus oro gūsį, buvo padidintas turbokompresoriaus sukimosi greitis. „Renault Sport“ inžinieriai, norėdami pagerinti kuro ir aušinimo sistemų darbą, šiam modeliui pritaikė specialius, galingesnius degalų ir vandens siurblius.

Nuo šiol – ir su automatine EDC transmisija

„Twingo GT“ dabar galima rinktis su mechanine arba 6 laispnių automatine EDC transmisija.

Naujasis „Clio R.S.“ ir „Megane GT“ – dar du „Renault Sport“ divizijos sukurti modeliai, kuriuose montuojama EDC („Efficient Dual Clutch“) transmisija.

EDC veikia ir kaip pilnai automatinė pavarų dėžė, ir suteikia galimybę pačiam vairuotojui perimti valdymą į savo rankas, pavaras perjungiant svirtelėmis prie vairo. Transmisija su dviem sankabomis užtikrina greitą ir švelnų pavarų perjungimą.

„Renault Sport“ inžinieriai, tobulindami „Twingo GT“ pavarų dėžę, parinko specialiai šiai versijai tinkamus perdavimo skaičius, kurie galėtų suteikti sportišką charakterį.

Stabili ir komfortiška važiuoklė

Kaip ir variklis, GT versijos važiuoklė išliko labai panaši į įprasto „Twingo“ modelio. Vis dėlto, važiuoklė buvo specialiai patobulinta „Renault Sport“ padalinio inžinierių.

„Twingo GT“ buvo sumontuoti nauji, standesni amortizatoriaisu standartinėmis spyruoklėmis, montuojamomis ir į kitus „Twingo“ modelius. Be to, į automobilį buvo sumontuotas storesnis stabilizatorius. Dėl 20 mm žemesnės pakabos, negu įprastos „Twingo“ versijos ar koncepcinio „Twin’Run“ modelio, bei 17 colių skersmens ratlankių su „Yokohama BluEarth“ padangomis, „Twingo GT“ pasižymi itin stabilia stovėsena.

Atitinkami pakeitimai buvo atlikti ir su automobilio elektroninėmis sistemomis, įskaitant atnaujintą ESP sistemą.

„Twingo GT“ modelyje, pirmajame sportiškame mažame miesto automobilyje yra sumontuotas kintamo sunkumo vairo stiprintuvas. Vairo sunkumas kinta priklausomai nuo greičio bei posūkio kampo, ir puikiai suderina vairavimo tikslumą ir valdomumą.

Pavyzdžiui, norint ratus pasukti 1° kampu važiuojant greitkeliu, vairą reikia pasukti 18° kampu, palyginimui – miesto centro gatvėse vairą pakanka pasukti 13° kampu. Vos 8,59 m siekiantis apsisukimo spindulys „Twingo GT“ leidžia lengvai manevruoti net itin sudėtingose situacijose. Jam reikia net visu metru mažiau vietos nei daugumai jo konkurentų.

Trečios kartos „Twingo GT“ gali pasigirti puikiu masės ir galios santykiu, siekiančiu vos 8,5 kg vienai AG, palyginti su „Twingo II GT“ ir 9,8 kg/AG santykiu. Toks svorio taupymas kilsteli automobilio galimybes į kitą lygį.

Iki 100 km/val. „Twingo GT“ įsibėgėja per mažiau nei 10 sekundžių, o nuo 80 iki 120 km/val. mažiau nei per 9 sekundes.

Galerija

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų